Avatar billede clha Nybegynder
01. april 2011 - 22:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indgående og udgående mail server

IBM Thinkpad  bærbar  Windows XP    Firefox 4.0

I Adobe acrobat reader  er der en mulighed for at sende en pdf fil direkte til en mailadresse, så den automatisk kommer som vedhæftet.

Da jeg forsøgte at bruge den første gang, spurgte den efter navnene på indgående og udgående mailserver. Jeg kom til at indtaste noget forkert, således at der kom en fejlmelding, at de pågældende server navne ikke kan findes (klart nok).

Men der er ingen anvisning for, hvordan jeg skal rette de forkerte servernavne. Hver gang, jeg forsøger funktionen igen, kommer den samme fejlmeddelelse og intet andet.

Jeg har imellemtiden fundet de rigtige servernavne, som er

indgående:      pop3.mail.dk
udgående:      asmtp.mail.dk

Hvordan skal jeg få indlagt disse navne, så jeg kan bruge funktionen. Så vidt jeg kan se, går det over Outlook express. Den bruger jeg ellers ikke, men den er installeret på maskinen. Jeg bruger til daglig yahoo.dk  og  gmail.com.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2011 - 23:23 #1
Hvis du åbner Outlook Express, er der så en konto under: Funktioner -> Konti
Avatar billede clha Nybegynder
02. april 2011 - 00:01 #2
Ja, og jeg kan i Konti vælge

alle - post - nyheder - adresseliste

Du fortsætter med at kommandere mig.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. april 2011 - 00:28 #3
Vælg "Post"
Hvis der er en konto der, så matker den.
Klik på "Rediger"
Servere
Her kan du angive ind- og udgående servere

Det er efter hukommelsen, da jeg ikke er ved en maskine med Outlook Express lige nu............
Avatar billede clha Nybegynder
16. april 2011 - 08:56 #4
Dette fungerede ikke lige med det samme.

Men jeg vil godt vente med at gå videre til senere.
Avatar billede clha Nybegynder
05. maj 2011 - 07:55 #5
Kære vejmand,

Du må godt sende et svar nu. Det vil eksperten ha.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. maj 2011 - 10:58 #6
Oki, kommer her......