Avatar billede aigremont Nybegynder
31. marts 2011 - 17:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre fjerne htaccess på website.

Hej.

For år tilbage gjorde jeg et forsøg med at oprette en privat hjemmeside via vha. One.com's skabeloner.
Jeg fik hjælp af en kollega til at lægge noget adgangsbegrænsning på vha. htaccess, så man bliver anmodet om brugernavn/adgangskode når man vil besøge hjemmesiden og alle undersider.
Nu vil jeg prøve at få lidt nytte af mit domæne bl.a. ved at oprette blog og fotogalleri, men disse skal ikke være beskyttet, men der bliver bedt om brugernavn/adgangskode til alle sider under domænet, så det ligger åbenbart ret dybt nede i maven...

Jeg kan ikke finde denne htaccess fil nogen steder.

2 spørgsmål:
Hvordan finder jeg denne fil?
Hvordan adgangsbeskytter jeg nogle sider/undersider og ikke andre?

Hvis der kræves yderligere oplysninger så bare skyd.

På forhånd tak
Avatar billede tingholm Mester
31. marts 2011 - 17:49 #1
Filen ligger i roden af sitet (formodentlig der hvor du kommer ind på FTP'en)

Kan desværre ikke give dig koden på hvordan du løser problemet, men vil stærkt anbefale dig at tage en backup af filen før du ændrer noget som helst... .htaccess kan gøre mange ting - og gøre hele din side utilgængelig hvis et punktum er sat forkert.
Avatar billede aigremont Nybegynder
31. marts 2011 - 18:17 #2
Ok. nu har jeg fundet filen i roden - hvordan sletter man en fil i roden?
Så kan jeg da fjerne adgangsbeskyttelsen i første omgang
Avatar billede aigremont Nybegynder
01. april 2011 - 16:48 #3
Det lykkedes at slette .htaccess filen.
Jeg lukker spørgsmålet