Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
30. marts 2011 - 17:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indhold rykker ned på siden

Jeg har kodet en side i asp.NET med en masterpage og en masse sider med indhold.
Et par af siderne (nogle der indeholder både tekst og billeder) rykker sig, så alt indhold rykker et stort stykke ned på siden, nedenfor alt andet.

Se illustration:
http://www.von-fancy.dk/Grafik/indhold.jpg
Det mørkegrønne er hvor indholdet skulle være, pilen viser hvor indholdet rykker ned til.

Det er kun nogen af siderne der rykker på denne måde, men umiddelbart kan jeg i koden ikke se hvorfor det rykker.
Masterpage er opbygget i en tabel med definerede højder. Content td er defineret med 420px høj og overflow auto så der burde ikke være noget der.

Nogen der har set det før?
Avatar billede keysersoze Guru
30. marts 2011 - 18:23 #1
Jeg tror det kræver noget kode eller helst et link for at komme med et bud.
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
30. marts 2011 - 18:27 #2
Kan du nøjes med kildekoden fra siden? Så er linket her: http://www.papirklip.von-sortfod.dk/

Det er galt på "Uroer" siden og når man går ind under et specifikt uro. Ikke alle gangene, men indimellem.
Avatar billede keysersoze Guru
30. marts 2011 - 20:30 #3
Umiddelbart kan jeg ikke se noget rykke sig som det billede du har angivet hverken i IE8, IE7 eller Firefox - hvor har du testet det?

Skal man endelig pege på noget så er tables ikke beregnet til opsætning af design men derimod tabuleret data så brugte du de rigtige elementer, divs, kunne nogle problemer måske undgås.
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
30. marts 2011 - 21:32 #4
Det er heller ikke hver gang, men det sker ofte. Det er oplevet i IE7 på to forskellige computere. Det sker ikke i Google Chrome, men er lidt irriterende uanset om det er browser-bestemt, ville gerne at der ikke var den slags 'fejl' uanset browser... :-/

Jeg tvivler på table vs. divs er det der er problemet lige her i tilfældet, men ved godt det sikkert kunne optimeres på den måde.
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2011 - 21:12 #5
Jeg kan ikke fremprovokere problemet hos mig så det er lidt svært at se - så det du kan prøve er at benytte firebug til firefox eller internet explores developer toolbar til at se hvad der sker når problemet opstår hos dig, altså se hvad det er der bliver for højt og så on the fly lege med styles osv for at se hvad der evt kunne hjælpe.

Det eneste lille gæt jeg har er at du evt kunne prøve at udskifte overflow: auto til overflow-y: scroll (der er vist alligevel scroll på alle siderne).
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
31. marts 2011 - 21:43 #6
Tak for det. Ja når du ikke kan se det er jo svært at løse ;-)
Men tak for dine forslag...

At skifte overflow gjorde ingen forskel.

Det virker dog til at være et IE problem, har endnu ikke kunnet fremprovokere det i Google Chrome eller Firefox...
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2011 - 22:04 #7
Selvom jeg forstår det sådan at du nok er mere til tables end divs vil mit forslag stadig være at du forsøger at skifte til divs - hvis du benytter en masterpage bør det være relativt hurtigt at klare.
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
01. april 2011 - 22:07 #8
Det er desværre ikke en mulighed da det ikke er min side, blot en jeg har kodet.
Men har en magen til i opbygningen, bygget på samme måde der ligger på samme webhotel bare et andet domæne - den har ikke samme problem overhovedet, så derfor forstår jeg slet ikke hvorfor den her rykker sig en gang imellem... :-)
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
06. maj 2011 - 14:37 #9
Ser ikke ud til der er en løsning på problemet sådan bare lige, så jeg lukker.