Avatar billede angelenglen Nybegynder
30. marts 2011 - 15:25 Der er 1 løsning

Installer i Visual Studio 2010

Jeg har lavet en applikation i VB.net, og er i gang med at lave en .msi installer via Visual Studio.

Det går sådan set også fint, jeg får mine filer lagt ind, og får oprettet genveje både på skrivebordet og i brugerens startmenu.

Navnet på genvejen hedder "program 1.0.0" fordi programmet har version 1.0.0.
Jeg har manuelt angivet det filnavn på genvejene, da det ikke ser ud til man kan gøre det automatisk.

Når jeg så laver min version 1.0.1 og retter filnavnene, hvordan får jeg den så til at fjerne de gamle genveje?

Yderligere kan jeg se at når jeg ændrer versionsnummeret på installer-projektet, så beder den om at generere en ny "UpgradeCode", der fx ser sådan ud: "{1661D285-80B3-49AB-B511-95A1C5B398CB}"
Hvis jeg giver den lov til at generere en ny kode, så installeres den nye installer "ved siden af" den gamle, dvs. programmet er derved installeret dobbelt hvis jeg kigger i "Tilføj/Fjern programmer", hvilket ikke er meningen.
Hvis jeg derimod ikke laver en ny code, kan jeg ikke installere den nye installer, da jeg får besked om at fjerne den gamle installation via "Tilføj/Fjern programmer" før jeg fortsætter.

Det ønsker jeg ikke jeg vil bare overskrive den gamle automatisk :-(

Hvordan mon jeg kommer videre - eller er der en smartere måde at gøre det på?

Den type installer-projekt jeg bruger er:
"Other Project Types" --> "Setup and Deployment" --> "Visual Studio Installer"
Avatar billede angelenglen Nybegynder
27. april 2011 - 11:55 #1
opgiver.