Avatar billede Mongobass Nybegynder
30. marts 2011 - 15:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort problemer

Hej alle har brug for lidt hjælp fra alle jer kloge hoveder derude.

Min pc crashede mens jeg spillede wow, da jeg genstarter er der fejl i skærmbilledet under opstarten, kan ikke komme ind i windows, men hvis jeg opstarter i fejlsikret tilstand og sletter min skærmdriver og genopstarter, er der stadig fejl i opstarten men windows starter fint.
Nu geninstallerer jeg skærmdriver og genstarter og det samme sker, kan ikke komme ind i windows.
Har prøvet at lade windows update installere mine grafik driver, har taget den der fulgte med maskinen og har prøvet de sidste nye fra nvidia.
Har prøvet at formatere og geninstallere alt, har prøvet et andet grafik kort der med 100% garanti virker, har prøvet at pille strøm fra, inklusiv batteri i motherboard, og ladet den stå i 24 timer.
Nogen der har nogle gode ideer til hvad mit næste skridt skal være??

Maskinen er en dell xps 630 som kører vista og grafikkortet er et Nvidia Geforce 8800 GT
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 16:21 #1
Bud:
En strømforsyning der ikke yder det den skal.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 16:24 #2
Pc er ren indeni?
Avatar billede Mongobass Nybegynder
30. marts 2011 - 20:22 #3
den er ren invendig.. ved ikke om strømforsyningen yder det den skal men det er en pc der har kørt i ca 4 år. kan en strømforsyning blive dårligere??

har fundet frem til at det er et memory problem ved at køre noget diagnostics men det kan vel ikke være på grafikkortet når nu det andet grafikkort gør det samme men virker på en anden computer( har dog ikke testet mit eget kort på anden pc). findes der noget memory på bundkortet man kan flashe på en eller anden måde?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 23:28 #4
Bruger grafik kortene ram fra pc for at virke?
(delt ram)
Avatar billede Mongobass Nybegynder
31. marts 2011 - 00:23 #5
Ved faktisk ikke om kortet bruger af pc'ens ram for at virke men efter at ha søgt og læst på forskellige fora, besluttede jeg mig for at prøve ovntricket og det virkede, ingen anelse om hvorfor/hvordan men skidtet virker igen, så jeg er en happycamper.

Ovntricket:
10 min i ovnen ved 180 grader.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2011 - 00:28 #6
Super. Du lukker så bare tråden igen.
Læg dit næste indlæg som svar og accepter dette svar.
Avatar billede Mongobass Nybegynder
08. august 2011 - 13:37 #7
troede jeg havde lukket. prøver igen.