Avatar billede merrild Nybegynder
29. marts 2011 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksamensprinter

Jeg bor pt. hjemme og mangler stadig en masse eksamener i gymnasiet.
Vi har en udmærket 3-i-1 inkjet printer herhjemme. Den er kæmpestor! Dermed ikke særlig handy at tage med til eksamen.

Jeg overvejer derfor at købe en kompakt printer til mig selv.
Primært formål: Tekstprint

Farveprint er underordnet, idet jeg regner med adgang til farveprintere på mine fremtidige uddanelsesinstitution.

Hvad er jeres forslag til en kompakt printer, der er billig i drift, og som koster under 600 kr. ?

Er det evt. pengene værd at købe noget mere avanceret?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2011 - 17:26 #1
Når i er til eksamen og i tilkobles det lokale net på stedet hvor eksamen foregår, har i så ikke en printer tilknyttet dette netværk, som alle må bruge?
Avatar billede merrild Nybegynder
31. marts 2011 - 16:22 #2
Nej; muligvis næste år. Men bare med de eksamener og prøver der bliver i år, finder jeg det nødvendigt med en ny printer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. marts 2011 - 16:54 #3
Om det er pengene værd at købe noget dyrere, afhænger igen af dit behov og økonomi. De "rigtige" bærbare printere koster noget mere - det er Canon IP-100 og HP OfficeJet 470. De giver dig ikke andet end mere driftstabilitet, og muligheden for batteridrift og trådløs drift (typisk tilkøb).

Mit forslag: Hold øje med tilbudsaviserne, og køb den mindste du kan finde til en fornuftig pris. Smid den ud efter et årstid. Hvilken du køber i denne prisklasse, er ret underordnet - du vil ikke ønske at bruge den længe nok, til at du skal ud og købe ny patroner :-)
Avatar billede merrild Nybegynder
31. marts 2011 - 17:10 #4
Vil det være interessant med fx Samsungs billigste laser?
Den er meget lille; men der koster toneren 2/3 af printerens pris. Skræmmende
Avatar billede merrild Nybegynder
13. maj 2011 - 13:37 #5
Endte med at købe en Brother HL-2240D, og den er vildt praktisk i hverdagen, og nem at have med til eksamen.

Tak for inputs'ne