Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 12:38 Der er 6 kommentarer

Eget Gmail domæne!

Hej "Eksperter"

Jeg kunne godt tænke mig at få min egen personlige e-mail (eget domæne) og bruge det over Gmail.

Jeg har købt mit domæne hos GratisDNS og fundet følgende guide til at beskrive fremgangsmåden:

http://www.kommunikatina.dk/internal-blog/tilknytenemailadressetilditkoebedomaenepaagooglesites

Det går fint med at følge guiden trin for trin slavisk, indtil jeg støder på:

"Nu skal vi kontrollere, at det vi har lavet indtil nu, virker. Derfor skal du kopiere det første link i punkt 4. Herefter skal du åbne et nyt vindue og søge efter "CNAME lookup" i en søgemaskine, for eksempel google.com. Vælg et af resultaterne, fx. http://mxtoolbox.com/CNAMELookup.aspx."

Der siger mit link altid Error og når jeg har ventet de 48 timer, virker min mail aldrig?

/PÅ FORHÅND TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede fxj Juniormester
27. marts 2011 - 19:03 #1
Er du sikker på, at dit domæne er aktivt?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 21:58 #2
Hvordan tjekker jeg om mit domæne er aktivt?

Jeg skal være ærlig og indrømme jeg ikke har meget forstand på alt dette her, men ønsker gerne at få en e-mail med eget domæne. Håber nogen kan hjælpe :)

/TAK
Avatar billede fxj Juniormester
27. marts 2011 - 22:47 #3
Nu er det godt nok et stykke tid siden jeg lavede det du har gang i men, som jeg husker er proceduren sådan her:
- Man køber domænet (Kan se at gratisdns.dk sætter det op, så det peger på deres navneserver
- herefter skal du aktivere domænet ved dk-hostmaster
- når det er sket laver du opsætningen i MX-recorden hos den der hoster din hjemmeside (gratisdns.dk) så mailtrafik sendes til googleapps
- der er vejledningr på googleapps, hvilke IP-adressser der skal indsættes og hvordan man sætter det op
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 10:39 #4
Jeg har sprunget følgende over: "herefter skal du aktivere domænet ved dk-hostmaster".

Garanteret dét som er årsagen, jeg forsøger og vender tilbage med respons :)

/TAK FOR HJÆLPEN INDTIL VIDERE!
Avatar billede fxj Juniormester
28. marts 2011 - 19:32 #5
Det er formentlig derfor.
Når domænet er aktiveret ved navneserverne(DNS) hvor de skal sende brugeren hen.
Vær opmærksom på backup, når du bruger Google Apps til mail. Hvis du (eller dine brugere) henter mailen til deres mailklient på pc´en (f.eks. Outlook)ligger der ikke en backup hos Google.
Men ellers er det et supergodt og billigt system at vedligeholde som administrator.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2011 - 14:53 #6
- Opdaterer ...

Opdaterer Google-servere... Dette kan tage op til en time at gennemføre.

    * Vi opdaterer Google-serverne for at aktivere e-mail for dine brugere.

- Dette har nu stået der i 2 døgn??

Noget du/I kender en årsag til?

/PÅ FORHÅND TAK!