Avatar billede CHSeifert Nybegynder
26. marts 2011 - 21:19 Der er 5 kommentarer

TDC Home Duo - Opsætningsproblemer med sort boks :(

Hej,

Min far har lige anskaffet sig TDC Home Duo og jeg har sat den sorte TDC boks - og alt virker fint. Telefonerne virker, det trådløse net virker, men KUN på min iPhone 4 :(

Min far har en ældre bærbar Fujitsu Lifebook, der kører Win Xp, hvor det er lykkedes mig at få det til at virker via lan kabel - men det trådløse Linksys G54 PCMCIA kort virker ikke :(
Den ser TDC boksen og siger signalstyrken er perfekt, men hver gang den tilslutter, så siger den, at den ikke kan etablere forbindelsen - hverken til nettet eller netværket.

Jeg har prøvet at sætte browseren op til at gå på via TDC homeboksen, men uden det lykkedes.

Den stationære, som er en selvbyg jeg har lavet til ham og som har kørt NON stop perfekt i 3 år med Vista 32 bit og Asus P5B-MX/WIFI bundkort med TDC ADSL model har virket fint - lige indtil jeg satte lan kablet fra den sorte TDC Duo boks i lan stikket til bundkortets indbyggede Lan. Så frøs Vista under næste opstart og intet - selv ikke efter 6 timers non stop for søg på at finde løsningen kunne få vista til at køre længere end den løbende lysdiode i starten og så fryser den :(

Startede op i fejlsikker tilstand og prøvede alt - men intet lykkedes :(

Installerede så Vista forfra og ledte efter de nyeste Lan drivere til Asus bundkortet på www.asus.com - der var ingen nyere end 2006 til Vista 32 bit, og jeg kan stadig hverken få forbindelse via Lan kabel eller via det indbyggede trådløse lan på bundkortet.

Jeg har resettet TDC boksen - men alt kører fint via telefonerne og hvis jeg logger på trådløst via min iPhone 4 og via kabel med min fars gamle bærbare.

Problemet er bare, at min far gerne vil på TRÅDLØST med den bærbare og via kabel med den stationære - og det funker INTA :(

Jeg har kontaktet TDC support, men de kan ikke løse problemet. det mystiske er, at siden jeg pluggede kablet fra den sorte TDC homebox i, så er der en lille gul udråbstegnboks udfor lansymbolet i Vista på PC'en og den siger den har nyeste drivere, men at noget ikke funker. Har jeg mon kortsluttet noget, da jeg tog lan kablet ud og isatte det fra den sorte TDC HomeBox elller hvad ?

Jeg tog det ud stille og roligt - men intet holder vel evigt :(

Håber I kan hjællpe med gode råd :)

Min plan er, at forære min far Win 7 OS og så ellers købe en af hver af disse, så jeg er dækket ind og har gjort hvad jeg kunne for at få det til at køre:

NETGEAR PCI Gigabit Ethernet Adapter 159,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=392539

NETGEAR Wireless-N 300 Mbps USB Adapter 179,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593510

Er Netgear ok og kompatibelt med den pokkers TDC Duo HomeBox ?
Eller skal jeg købe Linksys eller D_link grej ?

Håber I kan hjælpe mig :)

På forhånd mange tak !!

VH Claus
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2011 - 22:19 #1
Det er garanteret krypteringen.
Sæt boksen til WEP, så er der større chance for at det virker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2011 - 22:20 #2
Ellers må i få fat i et USB netkort, og bruge det i stedet for det indbyggede.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2011 - 22:23 #3
Vi har Asus, netgear og SMC usb netkort her og de virker alle fint.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 21:33 #4
sæt en nål i det lille hul hvor der står RESET
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2011 - 21:28 #5
Hvad så?