Avatar billede Endalaust Nybegynder
26. marts 2011 - 16:26 Der er 4 kommentarer

"Kun Lokal"-forbindelse i 3 uger - meget mystisk!

Hej :)

I de seneste ca. 3 uger har jeg ikke kunnet kommme på mit trådløse netværk med min Packard Bell bærbare PC. Jeg bruger min mors arbejdsnetværk (halvt ulovligt, så derfor kan vi ikke bare kontakte TDC) og det virkede fint, indtil TDC var ude og lave et eller andet for et par uger siden. Det mærkelige er bare, at alle husets andre PC'er sagtens kan kobles på.

DESUDEN: når jeg forsøger at oprette forbindelse og "Kun Lokalt" vises, ryger alle de andre computere også af nettet. Det sker simpelthen fra det øjeblik, hvor min computer logger på uden held - også selvom nettet har kørt fint få minutter før på en anden computer. Så snart jeg kobler af nettet igen, fungerer det fint på de andre computere. Jeg tillader mig at sige WTF?!?

Det skal nævnes, at jeg en sjælden gang imellem godt kan komme på nettet i alt mellem 2 og 30 minutter, men det er en sjældenhed. Jeg ved ikke, hvad der er galt. Når jeg prøver at diagnosticere problemet, når nettet ikke vil virke, kommer der for det meste denne fejlmeddelelse op: "Der er muligvis opstået et problem med konfigurationen af DNS-serveren". Jeg har prøvet at læse om forskellige folk med dette problem, bl.a. her på Eksperten, men jeg har umiddelbart ikke kunnet løse det.

Mit styresystem er Windows Vista. Jeg giver point til det bedste svar (selvom jeg ikke lige er så bevendt med systemet herinde)

Håber I kloge hoveder vil hjælpe mig :)
Avatar billede conz Juniormester
26. marts 2011 - 17:01 #1
Kan være fordi at TDC har sat det op, så der kun kan være x antal computere tilsluttet af gangen.
Måske også begrænset det med MAC adresser (dog usandsynligt, hvis du godt kan komme på engang i mellem).

Prøv at slukke for et par af de andre maskiner, og se om du så kan komme på.
Avatar billede Endalaust Nybegynder
27. marts 2011 - 10:30 #2
Det kan jeg heller ikke - selvom det kun er min computer, der er tændt, sker der stadig ikke noget. Alle de andre computere kan sagtens være på samtidig.

(Jeg ved ikke helt hvad MAC-adresser er)
Avatar billede conz Juniormester
28. marts 2011 - 14:06 #3
Så lyder det næsten til at de har begrænset det med MAC-adressen.
MAC-adressen er det unikke ID-nummer at dit netværkskort (og dermed også computeren) har.
Hvis de har sat det til kun at acceptere specifikke computere, så kan man ikke rigtig gøre så meget ved det, for TDC er meget strikse omkring hvorvidt man får lov til at pille ved sine egne router-indstillinger.
Avatar billede Endalaust Nybegynder
03. april 2011 - 14:50 #4
Men det mærkelige er jo, at det er et arbejdsnetværk og altså ikke mit eget, så jeg kan ikke forstå, hvordan TDC ville kunne begrænse adgangen til det....hmmmm, ihvertfald, det virker stadig ikke.