Avatar billede JohanFBN Nybegynder
26. marts 2011 - 13:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lydkort kan ikke registreres efter flytning.

Hej Eksperten.
Først og fremmest, dette er mit første spørgsmål - så jeg undskylder hvis dette er forkert kategori.

Jeg har lige været til et LAN party, og da jeg kom derover og fik sat min PC op (stationær), lagde jeg mærke til der ingen lyd kom fra mit headset - da jeg ville høre noget på Youtube.
Jeg gik så ind på skype, og prøvede at ringe til nogen.. Der var heller ingen lyd.

Jeg kunne så også se på skype, at den ikke kunne finde noget lydkort, eller mikrofon.

Det sjove er så, at når jeg går ind i, eksempelvis, Counter-Strike (spiller single player), så hører jeg lydene igennem mit headset.
Det samme med WoW.

Jeg har en idé om det kan have noget med nettet at gøre.
Da både WoW, og Counter-strike (single player) spiller lyde fra filer på min PC, og streamer ikke fra nettet.
Deraf, også at jeg ikke kan høre lyd fra YouTube, men godt kan høre lyd fra sange jeg har på min PC.

Nogen der kan hjælpe mig?

Mvh. JohanFBN.
Avatar billede JohanFBN Nybegynder
26. marts 2011 - 13:38 #1
Forresten, jeg ved ikke hvilket lyd-kort jeg har.
Men jeg har et ASUS bundkort (ved heller ikke hvilket).
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 14:35 #2
windows XP el. 7?
Avatar billede JohanFBN Nybegynder
26. marts 2011 - 15:48 #3
Windows xp :)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 16:02 #4
da jeg havde XP kunne jeg fjerne lydkortet under denne computer/enhedshåndtering (fjern lydkort). ved efterflg. genstart re-etablerer XP sigselv - dvs. gen-etablererer de mgl. elementer af div. under enhedshåndtering! prøv at kigge om dit lydkort ikke findes dér! gør det det så prøv at klikke fjern og derefter genstarte pcén!
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 16:05 #5
hvis ikke dette funker skal du nok ind under lyd-enheder og konfigurere din "lyd ind"!  måske dér mgl. et hak!
Avatar billede JohanFBN Nybegynder
26. marts 2011 - 17:09 #6
Hvor finder jeg denne enhedshåndtering?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 17:28 #7
nu er det ca. et halvt år siden jeg havde XP men mener helt sikkert at lydkortet ligger dér i XP!
gør flg.
start
højreklik denne computer
egenskaber
enhedshåndtering
og kig derefter efter lydkortet!
Avatar billede JohanFBN Nybegynder
28. marts 2011 - 14:04 #8
Nu har jeg fået det til at virke, vha. en system-gendanelse fra før det LAN party det skete ved.
PS: Jeg prøvede det du skrev før jeg lavede system-gendanelse, og den kunne godt se lydkortene, og der var ingen fejl med dem.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 14:17 #9
super!