Avatar billede frem-ad Professor
25. marts 2011 - 19:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rede Tv programmer på dvd skive

Hallo
Jeg optog nogle programmer i fjernsynet for et par år siden og så ville jeg dem i denne uge, men de har fået nogle ridser ude i kanten på skiven.
Hverken min sony dvd maskine eller min panasonic hopper/hakker når den kommer hen til der hvor skiven begynder og have de ridser, så prøvede jeg se om jeg kunne få programmerne over på pc'en prøvede med "Dvd shrink" og "CloneDVD" men de melder læsefejl.
Så prøvede jeg og afspille den på pc'en ved hjælp af "power DVD" og der kan jeg nemt afspille den uden den hakker/hopper så helt galt er det åbentbart ikke så kan jeg få programmet fra dvd skiven??
Det jo det når den kan afspilles
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2011 - 19:22 #1
Har du forsøgt at kopiere disken over på en ny disk med et almindeligt brænderprogram?
I det program jeg bruger til dette der kan jeg indstille hastigheden for både copy og burn delen.
Avatar billede frem-ad Professor
25. marts 2011 - 19:48 #2
Ja jeg har prøvet med Nero og CloneCD også uden held de kommer også med fejlmelding
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2011 - 20:37 #3
Har du prøvet tandpasta metoden?
Avatar billede frem-ad Professor
25. marts 2011 - 23:02 #4
#3  tandpasta metoden?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2011 - 23:26 #5
Ja først skyller man lige skiven af i lunkent vand  for at få løst støv væk. Herefter tager men en lille klat tandpasta på og forsigtigt gnubber fra centrum og ud mod kanten, Er skiven ridset hele vejen rundt udføres dette hele vejen rundt. Når du er færdig skylles pasta forsigtigt af og skiven tørres med et blødt stykke stof. Mener det er sådan man gør.

Men før du gør det kan man også prøve dette her:http://www.isobuster.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2011 - 23:29 #6
Når man tørrer med stoffet til sidst er det også fra centrum og ud mod kanten
Har fundet en side om det her:http://beep.tv2.dk/entry.php/id-373795.html
Avatar billede frem-ad Professor
26. marts 2011 - 18:44 #7
Jeg prøvede med den omtalte tandpasta metode men det gjorde det  være. Så prøvede jeg med Isobuster men den meldte også fejl så det hjalp heller ikke. Så faldt jeg over dette program "CD Recovery Toolbox Free" på nettet og den kan genskabe data men det tager lang tid min dvd tog ca 5timer men resultatet var godt.
Så jeg afslutter selv tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2011 - 20:13 #8
Godt du fik det til at virke. Jeg vil prøve at finde programmet og passe på det, hvis det er så omhyggeligt.
Det må jo prøve at læse på filerne flere gange for at sammenligne resultaterne siden det kan blive så godt som du skriver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2011 - 20:25 #9
Hvis du har fulgt den guide på tv2, så er der intet at sige til at det blev værre.

Tandpastaen skal nemlig skylles af, FØR man tørrer skiven af.
Avatar billede frem-ad Professor
27. marts 2011 - 09:17 #10
#8 Jeg hente den her fra http://www.snapfiles.com/get/cdrecovery.html og jeg så programmet helt igennem igår aftes og jeg kan ikke se med det blotte øje hvor den har redet de fejl der var så det er jo som det skal være.