Avatar billede azerty Juniormester
23. marts 2011 - 21:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vælger "default" efter genstart

OS: Windows Vista SP2

Min kone er kommet til at pille ved sin laptops netværksforbindelser. Hun kan ikke huske, hvad hun gjorde, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre :-)

Problemet er, at Windows Vista efter genstart altid vælger netvæket "default", som er en offentlig del af min ejerforenings netværk. Alle kan gå på det, hvilket må være betænkeligt ud fra en sikkerhedsbetragtning.

Når jeg skifter til vores eget netværk (med kode, WPA2-sikkerhed og det hele), sker følgende. I ca. et minut er der kun "lokal" forbindelse. Derefter skifter det til "lokal og internet" og alt fungerer tilsyneladende korrekt.

Men når jeg genstarter computeren, kobler den sig på "default" igen. Jeg hár ændret en indstilling til "Vælg altid dette netværk" og fjernet et flueben i "Vælg foretrukne netværk" eller noget i den retning.

Hvad kan jeg gøre, så Windows Vista vælger vores egen netværksforbindelse efter genstart - hver gang?
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2011 - 22:04 #1
Nu sider jeg lige ved en maskine med Windows 7, men det skulle være noget af samme fremgangsmåde på Vista.

Nede ved uret, der må du have et ikon for det trådløse.
Hvis du H-klikker på det, så vil de sikkert se en del forbindelser, herimellem din.
Klik på den og sørg for at der er flueben i "opret automatisk forbindelse" og tryk på opret forbindelse og tryk koden ind.
Når du har oprettet forbindelse, så H-klik på din forbindelse, gå i Egenskaber og tjek at den staår til noget al.a "opret automatiks forbindelse når dette netværk er indenfor rækkevidde"

De netværk du ikke ønske at oprette forbindelse til, den skal du lige fjerne fluebenet "opret automatisk forbindelse" fra.
Avatar billede azerty Juniormester
23. marts 2011 - 23:39 #2
Tak for interessen.

Jeg havde netop gjort dét, du foreslår, men den blev ved med at komme med "default"....

Jeg havde kort forinden installeret SP2, men det burde vel ikke have noget at sige.

Et eller andet sted inde i de trådløse indstillinger var der en mulighed for at nulstille netkortet. Det gjorde jeg så...

OG BINGO - nu funker det !!!

Jeg ved ikke hvorfor, men det er til at leve med.

Læg et svart, Haverslev !
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2011 - 08:45 #3
Svar :-)