23. marts 2011 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Smide brugere af skabelon på fællesshare?

På vores fællesshare (Active Directory) ligger der en del Office-skabeloner (mest dot'er). Hvis en bruger har en given skabelon 'åben', altså har oprettet en dokument på baggrund af skabelonen (dobbeltklikket på skabelonen), har denne bruger ligesom låst skabelonen, og jeg kan ikke få lov at slette eller overskrive den.
Kan man smide brugeren af skabelonen?
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. marts 2011 - 17:48 #1
Det burde godt kunne lade sig gøre. Er det en Windows 2003 eller 2008 server dit share er oprettet på?
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. marts 2011 - 18:02 #2
2003: Start > Administrative Tools > Computer Management > Shared Folders > Open Files. Find din fil på listen, højreklik og vælg "Close Open File".

2008: Start > Administrative Tools > Share and Storage Management > Manage Open Files. Find din fil på listen og vælg "Close Selected".
23. marts 2011 - 19:55 #3
Det er 2003. Viser den ikke kun filer jeg har åben på min computer?
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. marts 2011 - 20:05 #4
Nej, den viser også alle filer som dine brugere har åbnet via et share, og jeg kunne forstille mig at dine skabeloner burde fremgå af listen.
23. marts 2011 - 20:52 #5
Mappen er tom, selvom en anden computer på netværket har fat i en af skabelonerne.
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. marts 2011 - 20:59 #6
Hmm. Det må være et specielt scenarie så, når det omhandler skabelonfiler.

Prøv at hente dette program, det har hjulpet mig før i lignende situationer. Skal installeres på serveren...

http://www.filehippo.com/download_unlocker/
24. marts 2011 - 19:16 #7
Skal lige finde ud af om jeg må installere noget på filserveren. Vender tilbage.
07. april 2011 - 10:28 #8
Jeg kan ikke få rettigheder til at installere noget på serveren. Men tak for din indsats.