Avatar billede Charlie64 Nybegynder
19. marts 2011 - 17:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kobling af tv til computer

Jeg har et TV med HDMI og DVI indgange, men min compter har VGA.
Jeg har købt (med vejledning i butikken) et SVGA monitor cabel til computeren og føjet en 'DVI-I to VGA adabter' på i den anden ende, for at sætte den til TV'et.
Derudover har jeg et audiokabel til lyden, som funger fint.
Udfordringen er nu, at der er 'sort skærm' på alle kanaler, både HDMI, DVI-Audio og DVI-Digital.
Er der nogen med erfaring på dette felt?
(tillægsspørgsmål, når billedeproblemet er løst og funger på fx kanalen 'DVI-Digital', så ligger lyden på kanalen 'YPbPr'! Hvad gør man så?)
Håber at kunne få hjælp.
Mange hilsner
Charlie
Avatar billede Red0z Nybegynder
19. marts 2011 - 17:52 #1
Hvilket styresystem kører du ? Er det sat til at køre méd dual screen? Eller lign.?
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. marts 2011 - 18:29 #2
VGA-signalet er analogt ...
Avatar billede Charlie64 Nybegynder
19. marts 2011 - 18:51 #3
@ Red0z: Jeg har XP, duelskærm ved jeg ikke, men jeg fpr ikke lov at vlge skærm nr. 2., da den 'ikke er ativ'
@ksoren: Hvad betyder det?
Avatar billede Red0z Nybegynder
19. marts 2011 - 21:05 #4
Hvad er det for et tv ?
Avatar billede Charlie64 Nybegynder
19. marts 2011 - 23:16 #5
Det er et Grundig 42-7750 FHD
20. marts 2011 - 10:32 #6
DVI indgang er kun digital, og din VGA er Analog... så det vil ikke virke...

Hvilken andre Input har dit TV ?
Avatar billede Charlie64 Nybegynder
20. marts 2011 - 10:47 #7
1 x HDMI ( 19 pin HDMI Type A )
1 x DVI-I ( 29 pin DVI )
1 x component video input ( RCA phono x 3 )
1 x composite video/audio input ( RCA phono x 3 ) - front
1 x S-Video input ( 4 PIN mini-DIN )
2 x SCART ( 21 PIN SCART )
1 x headphones ( mini-phone stereo 3.5 mm )
1 x audio line-in
1 x digital audio output (optical) ( TOS Link )
Avatar billede Charlie64 Nybegynder
20. marts 2011 - 17:30 #9
Tusind tak Karise_larry, jeg tror det løser mit problem, trods en engangsudgift yderligere ;)
Nu skiver du at lyden skal føres seperat, men jeg kan se, at nogle af converterne er med lyd. Tror du ikke de kan bruges?
20. marts 2011 - 17:56 #10
... jo - prøv *S* ...
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. marts 2011 - 18:12 #11
en af mine venner har den første model fra av-cables som Karise_larry linker til
og lyden får han med over ved at føre lydkabel fra pc direkte over i det scart hoved/stik han putter ind i tv som kommer fra boksen

har du kigge på denne den burde kunne det du forespørger
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/vga_converter/vga_til_hdmi_converter_3250_da.html