Avatar billede iversen84 Novice
17. marts 2011 - 21:24 Der er 1 løsning

Vise exel-ark på nettet

Hejsa

Jeg er ude efter en løsning hvor jeg kan have et exel-ark liggende på en side på nettet, og blive vist uden at det skal downloades. der skal ikke være mulighed for at ændre i arket, det skal KUN fremvises.
Når jeg så ændrer i det. evt. via upload eller gemmer det på anden måde, så skal arket "opdatere" sig selv...

Kan det gøres på en eller anden fix måde.

Jeg vil gerne have mulighed for at kunne beskytte siden med et password, men har ikke den store forstand på programmering, kan man gøre det på en nem måde....
Avatar billede fxj Juniormester
17. marts 2011 - 23:01 #1
Jeg har to forslag til en løsning

1)
Du gemmer Excel-arket, som en htm fil.
(Filer => Gem som => osv osv
Arket uploades til den server, hvor arket hentes fra

Som passwordbeskyttelse har jeg nogle gange brugt dette system
http://scribax.com/pps.php
Det virker fint og er let at installere

2)
Brug Google Docs til at opbavere din regnearksdata i.
Her kan du passwordbeskytte adgangen eller gemme det direkte som en html-fil.
Det kan også laves sådan at der automatisk laves en kode du indsætter på din hjemmeside og hver gang du opdaterer arket bliver filen på din hjemmeside opdateret når brugeren åbner siden.

Det kræver du har konto ved Google, men den er gratis