Avatar billede Flemming_Balle Nybegynder
16. marts 2011 - 15:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Yousee plus boks med WIFI dongle

Jeg har hentet ovennævnte i vores lokale TDC. Opsætning gik smertefrit bortset fra adgang til mit trådløse netværk gennem TDC dongle.

Den viser fint mit netværk, og jeg kan taste kodeord, men så sker der ikke mere. (jeg har tastet rigtigt kodeord!)

TDC rådede mig til at forsøge uden kryptering og kodeord var slået til, men det hjalp ikke.

Min netværksrouter er en Netgear WPN824 v.3, og udbyderen er Stofanet. Opsætningen på routeren er:
Mode: Auto 108 Mbps
Kryptering: WPA-PSK(TKIP)
Men som sagt logger den ikke på selv uden sikkerhedsopsætning.

Er der nogen, der har hørt om det før?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2011 - 16:27 #1
har du sat router til mac-adresse-tjek?
Avatar billede Flemming_Balle Nybegynder
16. marts 2011 - 21:37 #2
Nej - jeg har access af "everyone"
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2011 - 09:10 #3
den kan jo være defekt - tag den ned i butikken, og få dem til at slutte den til butikkens net, så du kan se, at/om den virker.
Avatar billede Flemming_Balle Nybegynder
20. marts 2011 - 09:57 #4
Jeg tror, at jeg har fundet løsningen til problemet. Min dongle bruger standarden 802.11 N, men min router er en 802.11 B og G.

Desværre fremgår de tekniske specifikationer ikke nogen steder på Yousee produktet eller på deres hjemmeside.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2011 - 10:03 #5
ret i router:
Mode: Auto 108 Mbps
den skal sættes til 54mbps - ikke en uautoriseret hastighed - så burde din .n-dongle kunne finde ud af det.
Avatar billede Flemming_Balle Nybegynder
31. marts 2011 - 15:38 #6
Jeg har fundet løsningen på problemet. Det er ikke alle Stofas kabelmodem, der virker med en Yousee boks. Det nægter Stofa dog er tilfældet, men jeg har testet det hos min nabo.

Så problemet er løst.