Avatar billede soves Nybegynder
16. marts 2011 - 11:29 Der er 2 kommentarer

Periodisk fejl - kan ikke finde eget netværk

Har i længere tid og uanset, at styresystem er geninstalleret flere gange, haft problemer med at få min Tninkpad R51 til at finde vores eget trådløse netværk. Den kan mærkværdigvis se de flere andre netværk i nabolaget - omend lidt på skift - men kun én gang er mit eget netværk dukket på. Andre computere i huset samt ipod mv. kan uden problemer finde netværket. Kan I hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2011 - 18:02 #1
Når den endelig loggger på hvor kraftigt et signal er der så?
Har du forsøgt at skifte frekvensen på det trådløse for at se om det er naboernes net der ødelægger dit.
I min TDC homebox kan det gøres i opsættet.
Avatar billede soves Nybegynder
16. marts 2011 - 21:15 #2
Der er masser af styrke på signalet - tæt på 100 procent i Thinkvantage Accesconnections. Jeg har ikke prøvet at ændret opsætning da jeg dels ikke ved hvordan man gør og dels af en kollega har fået oplyst, at der ikke kan ændres opsætning, da det er en forbindelse udbudt af region midtjylland (jeg ville ændre password til netværket, men det var ikke muligt). Det mærkelige er, at det lykkes flere gange at logge på samtidig med, at hovedreglen er, at netværket ikke dukker op. Men det går naboens!!