Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
13. marts 2011 - 18:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er det normalt af formatering af Ekstern harddisk stadig kører stadig efter 22 timer?

Sagen er den jeg fik ødelagt min filtabel, tror jeg. Det var i hvert fald det diagnosen endte med. Disken er på 1000 GB.

Har siden fået reddet det data der var vigtig, og skal så have formateret harddisken så den igen kan bruges. Jeg bruger Windows 7's diskhåndtering, og den har nu gladeligt kørt i 22 timer. Der er ingen processbar, så aner ikke hvad der foregår hvis der overhovedet sker noget. Den blinker og summer, og lader til at alt er som det skal.

Spørgsmålet er så i sin enkelthed, kan det være rigtigt det skal tage så lang tid?

Forsøgte først med en ekspress formatering, men efter kort tid stoppede den og sagde dette ikke var muligt. Kan desværre ikke huske de eksakte ord.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
13. marts 2011 - 18:22 #1
Et lille screen-shot af hvad der foregår: http://www.crx-web.dk/format.gif
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 19:33 #2
Nej da, den er helt gal. Nu kan jeg ikke præcist sige hvor lang tid det tager for så stor en HDD, men mere end 1 time tror vil være for lang tid.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 19:38 #3
Enten er disken syg, eller der noget galt med windows diskhåndtering.
Stop processen og prøv i stedet med dette program:
http://download.cnet.com/EASEUS-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
13. marts 2011 - 19:47 #4
... har du 'nedlagt' partionen først ?
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
13. marts 2011 - 20:04 #5
karise_larry /> Ikke bevist, for ved ikke hvad det vil sige :)
13. marts 2011 - 20:10 #6
... det hedder [Nedlæg/fjern Partion] i "HøjreKlik menuen" ...

Derefter det modsatte - [Opret Partion] ... -> Formatering...
Avatar billede vittinghoff Nybegynder
13. marts 2011 - 20:29 #7
højre klik på din hardisk ...formater........sæt flueben i xpressformatering

filsystem .....sæt det til enten  fat 32 eller ntfs ...
skriv navnet på din enhed ...
varer højst en time
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
13. marts 2011 - 20:42 #8
vittinghoff /> Har jeg prøvet, uden held. Der kommer en fejl, der bare siger disken ikke kan formateres.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
13. marts 2011 - 20:43 #9
karise_larry /> Jeg har fået slettet partionen, men kan ikke oprette en ny. Får en fejl, der siger der opstod en fejl i oprettelsen af den nye partion.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 20:46 #10
#7
En ting er at du har overset "Forsøgte først med en ekspress formatering" den bommert har jeg selv lavet engang. Men når du fortsætter med endnu et råd, som allerede ligger i #6, så bliver det sgu fjollet. Og så som svar.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 23:57 #11
Eftersom spørger ikke har været interesseret i #3 afmelder jeg spørgsmålet.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
28. marts 2011 - 07:46 #12
Gode mulige svar, men ingen løsning, så lukker.