Avatar billede trae Nybegynder
12. marts 2011 - 22:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dell Wireless 5500 Mobile Broadband - Wireless Local Area Network (WLAN) Card

jeg købte den her på ebay til min Dell Latitude d620:

http://cgi.ebay.com/Latitude-D620-D630-D631-D820-D830-WWAN-Wireless-3g-Card-/190511496766?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5b5ebe3e

Jeg har siden installeret den, men jeg har INGEN idé hvordan den fungerer. Jeg ved at der er plads til mit simkort under batteriet, og det ser ud som om modemet er installeret korrekt. Hvordan fungerer den og hvordan forbinder jeg min pc til nettet med den?

mvh Trae
Avatar billede trae Nybegynder
12. marts 2011 - 23:47 #2
okay det ser lidt bedre ud i hvert fald. Den virker ikke helt endnu og siger at der forbindes med AT&T broadband network. Der er noget med APN, og jeg har Lebara. Jeg må ringe til dem på mandag...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2011 - 23:53 #3
internet.lebara.dk

Prøv lige denne først.
Avatar billede trae Nybegynder
12. marts 2011 - 23:57 #4
ja, den fandt jeg og jeg prøver nu, men jeg ved ikke helt hvordan jeg sætter den op. jeg har en vpn til mit arbejde med det her er lidt anderledes tror jeg. any ideas?
Avatar billede trae Nybegynder
13. marts 2011 - 00:21 #5
jeg har tjekket nogle videoer på youtube men jeg synes ikke rigtig at de hjælper. jeg har ingen user name og password til den vpn hos Lebrara
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2011 - 11:14 #6
brugernavn og kodeord skal være blanke
Avatar billede trae Nybegynder
13. marts 2011 - 11:53 #7
tak, men desværre stadig ingen forbindelse, Dell Mobile Broadband Card Utility driver er installeret og simkortet er sæt korrekt i. Jeg kører windows 7 på min bærbar, og når jeg går ned og klikke på forbindelses ikon den nedeste hjøre hjørne får jeg "Wireless Network Connections" og "Dial up og VPN". Der er 2 VPN muligheder - mit arbejde og 3G (den som jeg skal bruge her), men når jeg klikker på "3G" får jeg en meddelelse "Error Connecting to 3G Connection /Error 777)" og at den vil redial om x antal sekunder. Fejlen ligger garanteret enter under hele opsætning af den her eller under "Profile Manager" (edit profile - profile info - tcp/ip - vpn) eller under "phone and modem" - dialing rules - modem - advance) eller under control panel - network and internet. Jeg kunne godt tænke mig at starte helt frisk og oprette den forbindelse til Lebrara med min WWAN 5G kort, da jeg snart skal ud og rejser mogle steder hvor der ikke er WLAN forbindelser. Kan man ringe til jer eller er det her noget at Lebrara vil guide mig igennem? på forhånd tak. trae
Avatar billede trae Nybegynder
19. marts 2011 - 16:31 #8
??? skal jeg glemme det her???
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2011 - 16:50 #9
Det er ser ud til du skal kontakte Lebara.
Avatar billede trae Nybegynder
19. marts 2011 - 17:03 #10
ok
Avatar billede trae Nybegynder
31. juli 2011 - 16:28 #11
ok