Avatar billede lunddata Nybegynder
12. marts 2011 - 08:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sortering og udregninger

Hvordan er det nu, at jeg kan få påført f.eks placering med nummer 1, 2 osv ud fra resultat i ubundet felt i rapport? I denne forbindelse spørger jeg om, hvordan man kan udregne km/t ud fra gennemført tid og distance i ubundet felt i rapport?
Udregninger er og behøver kun at blive vist i udskrifter.
Jeg fandt eksempler på ovenstående i Report1 i:
http://sourceforge.net/projects/accessrunnerdb/
... men jeg kan ikke lige gennemskue løsningen.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. marts 2011 - 10:49 #1
1:
Hvis du laver et ubundet felt, sætter Control Source til =1 og Running Sum til Over Group så får du et felt der tæller fra 1 til x i hver gruppe i din rapport.
Hvordan det tæller afhænger helt af din sortering af de viste data. Altså skal du sørge for at den med det bedste resultat også er den der vises først på rapporten.

2:
Sæt Control Sorce på dit ubundne felt til at være = dit regnestykke (som i øvrigt godt kan blive lidt tricky)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. marts 2011 - 11:03 #2
Hvis man antager følgende
txtKM = felt med antal km
txtStart = felt med starttidspunkt (hh:mm:ss)
txtStop = felt med sluttidspunkt (hh:mm:ss)

så må følgende give hastighed i km
=([txtkm]/(DateDiff("s";[txtStart];[txtStop])))*3600
Avatar billede lunddata Nybegynder
13. marts 2011 - 09:53 #3
For at tage det fra en ende af, så kan jeg ikke få sorteringen til at virke. Jeg er ikke helt med på hvordan jeg skal bære mig ad.
Jeg får fint sorteret med bedste resultat først i min rapport, men stadigvæk kan jeg ikke få placering nr. 1, 2, 3 osv med. Jeg har prøvet at sætte ubundet felt ind i detaljesektionen og går ind i egenskabsarket.... og kontrolelementkilden er sat til 1.... og så er mit spørgsmål hvad menes med Running Sum til Over Group?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. marts 2011 - 11:37 #4
Running Sum til Over Group - den skal du finde som en egenskab til dit felt.
Avatar billede lunddata Nybegynder
13. marts 2011 - 12:35 #5
Det var da meget let: Skulle lige have det på dansk:
Kontolelementkilde og LøbendeSum.
Mange tak. Lægger du et svar..
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. marts 2011 - 18:26 #6
OK - mit 'problem' er at jeg kun benytter mig af engelsksprogede udviklingsværktøjer.