Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
10. marts 2011 - 18:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Blue Screen of Death [BSOD]

Hej

Jeg sidder med en computer der viser Blue Screen Of Death ofte lige efter jeg har startet den op fra enten fuld start eller Standby. Jeg har også bemærket at den gør oftes når jeg surfer rundt på nettet.

Jeg har prøvet at fortage en fuld formatering af harddisken op til flere gange.

Jeg har fået at vide at det skulle stamme fra harddisken og at man i mit tilfælde bliver nød til at købe en ny.

Jeg vil bare have bekræftet at BSOD kommer af en Harddisk fejl (oftes ihvertfald) sådan at jeg ikke lige pludslig står med en ny harddisk hvor min computer så stadig viser BSOD

BSOD = Blue Screen Of Death
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2011 - 19:07 #1
BSOD kan stamme fra en harddisk fejl, ja.
Læs evt. denne artikel: http://www.pcworld.dk/art/113605?a=search&i=0
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2011 - 19:08 #2
Har du kigget i din eventlog, for at se hvad der skrives her?

BSOD kommer af fejl, som kan være alt fra hardware til software der ikke virker.
Har du periodiske fejl på ram får du også BSOD. Disse kan du teste med memtest86.
Har dit bundkort fejl eller dit grafik kort, kan du i pc opstart få forskellige bip kombinationer der viser den fejl der er.
Oplever du at din pc bipper med mere end det ene bip den skal under opstarten, eller er dette slået fra?
10. marts 2011 - 19:19 #3
Generelt:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

Så bliver det 'spændende' om vi hører fra <PLYdavidfr> igen, ikke lige frem en vane  ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/PLYdavidfr Point ude: 270 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2011 - 19:25 #4
#3 ja du har ret. Een tilbagemelding i de fem tråde er jo ikke meget........
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
10. marts 2011 - 20:01 #5
Jaja rolig nu karise_larry

Jeg var ny til Eksperten da jeg lige startede op her og jeg havde ingen anelse om hvordan man uddelte point så du skal ikke tro jeg tager R**** på jer, jeg skal skam nok uddele point, og i skal have tak for de gode og hurtige svar og jeg vil nu begynde at se på jeres forslag til at reparere problemet :=)
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
10. marts 2011 - 20:02 #6
Og det er Win 7
10. marts 2011 - 20:48 #7
Ref #5: Det er ikke det der med "Point", men at pænt vende tilbage når noget har lagt indlæg til dig - eller skriver vi bare ud i den blå luft ?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 07:23 #8
test dine ram med denne her

ultimate boot cd

det skal gøres inden windows starter via cd fordi en test er ikke noget du kan stole på hvis den kører ovenpå windows

kommer der røde tal er en eller flere klodser dårlige og skal skiftes

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
13. marts 2011 - 19:13 #9
Ref#7

Hvis ikke du har øjne til at se at jeg har vendt tilbage alle gangene så an jeg fortælle dig at jeg har gjort det, og jeg gider ikke have en diskussion med dig når jeg bare er her for at få hjælp og udlevere nogle point du ødelægger det egentlig for andre der forsøger at hjælpe ved at komme med nogle så negative kommentare, så jeg vil godt bede jeg om at forlade denne tråd og lade vær med at skrive her igen da du ikke har været til nogen hjælp men istedet kun til "diskussion".
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
13. marts 2011 - 19:26 #10
Treatmenice det program du snakker om skal det lægges over på en DC/DVD eller på USB eller hvordan skal det startes korrekt ?

Og i må gerne begynde at lave jeres kommentarere til SVAR da jeg ikke gider at skrive til jer hvis i har givet mig et rigtigt svar fordi jeg ikke er særlig ofte online på eksperten.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2011 - 19:32 #11
Jeg gætter på en CD - heraf navnet.

Men hvis du lige læser hvad der står af guf på hjemmesiden, så er svaret der!
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
13. marts 2011 - 19:40 #12
okay

Jeg synes lige i skal vide, så ikke tror jeg bare er skredet med jeres gode svar, at jeg ikke har nogle CD/DVD'ere i øjeblikket så jeg vil derfor skaffe mig nogle de kommende dage

Synes bare lige i skulle vide så i ikke begynder får samme tanker som Karie_larry
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2011 - 19:49 #13
Du har ikke læst hvad der står på siden.
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
13. marts 2011 - 20:08 #14
Jo jeg har læst hvad der står på siden men jeg skrev det der inden jeg læste det -.-
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 07:25 #15
når du har lavet cd så gem den fordi den kan bruges til eller hvis du køber nye ram der ALTID skal testes inden windows starter

derfor booter man op på den og kører testen

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 07:49 #16
når du har lavet cd så gem den fordi den kan bruges til eller hvis du køber nye ram der ALTID skal testes inden windows starter

Ingen grund til paranoia mht. nye ram. Der er sjældent fejl på.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 08:55 #17
jo der er

de laver titusindevis af ram moduler og selvfølgelig laver de maskiner fejl

man skal altid teste dem eller spørge forretningen om de har gjort det

har været ude for en forretning hvor de skulle tørre ram af på en kunde. havde jeg ikke været med var det lykkedes

så jo man skal altid TESTE sine nye ram

er det f.eks en ramfelj der kun kommer hver 2-3 måned er den jo svær at huske tilbage på - nåh ja jeg købte jo nye ram  - det har du glemt
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 09:18 #18
Det vil rent faktisk sige at, for at det giver mening, så skal man teste alt sit hardware ...
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 09:47 #19
er det ikke ram der skrives om
skal vi ikke lige udelukke først at det skyldes ram fejl

kender ikke lige på skrivende tidspunkt et program der kan teste alt hardware uden en windows installation men det findes måske

så hvis vil jeg godt have det
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
10. april 2011 - 11:44 #20
treatmenice

Du må godt lægge et svar her da jeg fandt dit svar mest brugbart.

Tak til alle andres svar også selvf!
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 07:18 #21
ok