Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 16:04 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netkort virker ikke!

Hej Eksperten.

Jeg har for nyligt købt et nyt trådløs netkort til min (Stationær computer, win 7 - ca 6 måneder gammel) Det duede godt nok i starten - men så efter jeg kom hjem fra ferie (en uge) Virkede det ikke, altså kom aldrig på nettet - og ved nettet virker, da det virker på min computer :)

(http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1459490) Mit netkort, som ikke virker.

Ps. Antennerne er ikke beskadiget, og har prøvet og skifte PCI port, uden held.

På forhånd tak!
Avatar billede lzs Nybegynder
10. marts 2011 - 17:38 #1
Dur det trådløse netværk på andre computere?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 17:43 #2
Jeps, på alle computere pånær min stationær :)
Avatar billede lzs Nybegynder
10. marts 2011 - 18:48 #3
Har du prøvet at afinstallere driveren og installere den igen?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 19:10 #4
Hvordan gør man det? :) Forklar.
Avatar billede lzs Nybegynder
10. marts 2011 - 19:51 #5
Du skal ind i enhedshåndtering, men det er ikke sikkert du behøves det.
Kan du se det trådløse netværk, hvis du søger efter det?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 20:02 #6
Nej, kan ikke se nogle net overhoved :)
Avatar billede lzs Nybegynder
10. marts 2011 - 21:04 #7
Ok, så prøv at afinstaller, højreklik på denne computer og vælg administrer og derefter vælg enhedshåndtering. Her fjerner du driveren og så installere du den nyeste driver du kan finde.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 21:19 #8
Men, for at kunne inde den nyeste driver, skal der så ikke være net på? :)
Avatar billede lzs Nybegynder
10. marts 2011 - 21:43 #9
Jo, du går på nettet på en anden computer eller også sætter du et kabel i.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 21:54 #10
Hvordan finder jeg den nyeste driver, via af en computer? :D
Avatar billede lzs Nybegynder
10. marts 2011 - 21:56 #11
Du går ind på producentens hjemmeside, i dette tilfælde d-link.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 22:05 #12
På den måde, men kan bare finde mit netkort derinde, kunne du finde det :D For jeg ikke
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 22:05 #13
jeg kan ikke finde netkortet derinde*
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. marts 2011 - 22:23 #15
Nu har jeg downloadet disse driver, og jeg har også sat mapperne over på min stationær, hvordan får jeg dem så til at virke? :)
Avatar billede lzs Nybegynder
11. marts 2011 - 07:46 #16
Hvis der er en setup fil så kører du den, ellers så installere du den fra enhedshåndtering.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
14. marts 2011 - 20:05 #17
Hej Izs. Undskylder den store forsinkelse, men min mormor blev haste indlagt den 11 marts kl.13.00 på hospitalet, fordi hun havde  fået en blodprop og de var nød til at lægge hende i respirator, men hun har det fint nok nu (heldigvis) Så var nød til at blive derover i nogle dage, end til vi var sikrer på hendes helbred.

Men tilbage til dette - Den siger inde i endhedshåndtering, at opdateren allerede er den nyeste, men jeg skiftede tilgengæld PCI port, og der kom net - Men men men, nettet kører ekstremt langsomt :(
Avatar billede lzs Nybegynder
14. marts 2011 - 20:51 #18
Det er bare helt i orden, håber hun har fået det bedre.
Når du siger, at det er den nyeste driver, er det så noget som den indbyggede "guiden opgrader hardware" siger? for det kan man ikke altid regne med.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
15. marts 2011 - 13:57 #19
Hej igen. Kunne du uddybe lidt mere, hvad du mener? Forstår det ikke hel :)
Avatar billede lzs Nybegynder
15. marts 2011 - 15:04 #20
Det er lidt svært at vide hvad der er galt når man ikke sidder ved det. Men hvad gør du når du får at vide at du har den sidst nye driver?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
17. marts 2011 - 15:26 #21
Kan jeg selvfølgelig godt se :)

Men, når jeg søger efter den nyeste opdatering/driver, kommer der bare et nyt vindue op, som siger at driver allerede er den nyeste -

Måske en anden løsning? :)
Avatar billede lzs Nybegynder
17. marts 2011 - 15:34 #22
Ja, du skal ikke søge efter en ny driver, du skal fjerne den der er derinde og så derefter installere driver jeg linker til tidligere.
Når du søger derinde bliver der kigget på Microsofts hjemmeside og de ligger desværre ikke inde med alle drivere.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
17. marts 2011 - 15:38 #23
Hvis jeg fjerneren driver helt, skal jeg installere netkortet igen - og det resultere så i, at det stadigvæk ikke er den nyeste driver.

Men btw - findes der ikke en driver, som kan man instalere fra, altså man åbner mappen, så er der fil kan man installere, istedet for at gå ind og rode med en masse ting? :)
Avatar billede lzs Nybegynder
17. marts 2011 - 15:43 #24
Nu er jeg slet ikke med, hvis du installere den driver jeg har linket til, så har du den nyeste?
Og jo, du skal bare køre setup filen inde i zip filen, du skal ikke rode med noget.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
17. marts 2011 - 15:46 #25
Hmm - måske er det mig som er blank, håber du ikke det går.

Hvordan kører du setup filen inde i zip filen?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
10. april 2011 - 15:49 #26
Nu har jeg ikke fået noget respons for dig i 100 år, gætter på jeg bare skal lukke tråden.

ps. Skriv hvis du er imod :) Du må gerne få point'ene! Husk at skriv.
Avatar billede lzs Nybegynder
10. april 2011 - 18:05 #27
ah ja, den her tråd har jeg da helt glemt. Det er helt fint du har taget pointene selv. Fik du det til at virke? setup filen kører du bare ved at dobbeltklikke på den, evt. pakke filerne ud først.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
11. april 2011 - 18:39 #28
Ja, fik det endelig til at virke :) Hvis du vil have point'ene, er det dine.
Avatar billede lzs Nybegynder
11. april 2011 - 20:14 #29
Nej tak :) men godt du fik det til at virke.