Avatar billede lotsen Nybegynder
10. marts 2011 - 13:58 Der er 2 kommentarer

Hjælp nybegynder med at lave DVD

Hej

Inden jeg ender med at hive alt håret ud af mit hoved, håber jeg, I kan hjælpe.

Jeg har videoredigeringsprogrammet Edius Neo 3, som jeg redigerer video i. Indtil videre har jeg exporteret som windows media file til brug på nettet, men nu vil jeg gerne brænde nogle af filmene på en dvd, og det kan jeg simpelthen ikke få til at lykkes.
Jeg har snakket med det firma, jeg har købt redigeringsprogrammet af. De sagde, at jeg skulle exportere som HQ og så encode til DVD. Hvilken encoder, vil I foreslå? Jeg har forsøgt at hente forskellige freeware, men noget gør jeg åbenbart forkert. Og nej, jeg er ikke noget haj til det - så I må gerne hjælpe mig på almindeligt dansk ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 19:24 #1
Img burn
Download og installer Img Burn:
http://fileforum.betanews.com/detail/ImgBurn/1128426215/1

1. Start ImgBurn.
2. Skift til 'Write'mode.
3. Indsæt din CD.
4. Vælg Videoer der skal brændes.
5. Klik på 'Write' knappen.
Færdig.
Avatar billede trav4u2 Novice
14. marts 2011 - 11:31 #2
For at hjælpe dig er jeg nødt til først at vide:
Har du de originale optagelser og i så fald hvilket format er der tale om (AVCHD, MPEG-2, DV)
Er målet med at brænde at du vil lave en sikkerhedskopi eller er det for at lave en DVD der kan afspilles