Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2011 - 22:02 Der er 8 kommentarer

Synology og Sonos

Jeg har Sonos til at afspille mine musikfiler.

Jeg har netop købt en Synology Nas server DS 411Slim
i kontrolpanet kan jeg bl.a vælge audio server, Itunes server, medie server.

Jeg har oprettet en mappe ( folder) jeg kalder musikfiler.

Jeg har min musik liggende i et itunes mappe og bruger både Itunes og Sonos - men afvikler kun musik via Sonos.

Hvor ligger jeg mine musik filer på min Sonology Nas Server ? og hvilken server skal jeg bruge for at afvikle musik med min Sonos via min Sonology Server ?  ( Itunes, Audioserver , Medieserver eller andet ? ) ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. marts 2011 - 22:39 #1
Jeg bruger bare et simpelt filshare på min synology.
I det filshare, smider jeg alt musik og giver så sonos adgang til denne mappe og så spiller det bare.
Så bruger ikke itunes, audio, media eller lign...
Bare simpel filshare.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2011 - 23:42 #2
Hvad hvorfor er der Itunes server og Audío server..? må da give fordele ? men måske ikke i forhold til Sonos ?

Er det til hvis man vil streame til sin Ipod mobil tlf fx eller ?

Kom med fordele ved at bruge filshare og så bruge Audioseerver eller Itunes server i Synology nas serveren ?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2011 - 23:47 #3
File share ? hvad er egentlig det ? kan ikke finde det i min administations modil til min NAS server ? Er det funktionen File station ?

Er meget dumt men lavpraktisk spørgsmål : hvordna flytter jeg mine filer fra min eksterne harddisk til min Synology Nas server ?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2011 - 20:42 #5
Er der andre som fx bruger Itunes server og hvad bruges den til ? Går ud fra at den kan bruges til musik - men hvornår bør man benytte den frem for bare at kopiere filer til din server på alm vis.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2011 - 21:20 #6
Syntes min lan lampe på min synlogy server står og flimre / blinker ...burde den ikke stå med et roligt kontant lys ? Der er lan kabel direke fra min nas til min switch
Avatar billede johnnylassen Seniormester
20. januar 2013 - 19:49 #7
Starter forneden... Når der er dattrafik blinker lampen. Den viser dig netop at der er trafik og ikke bare at kablet er tilsluttet. Så helt ok og normalt.
På din Nas kan du lave share. Altså en delt mappe. Hvis den f.eks. hedder "musik", kan du gå op i din stifinder og vælge punktet "tilknyt netværksdrev" og her skive \\192.169.23.10\musik
I stedet for 192.169.23.10 skal du skrive den ip adresse din nas har. De tal jeg skriver er kun et eksempel.
Drop itunes server og lav et delt drev (share). Jeg har en NAS, en Boxee box og kører musik og film fra NAS uden prob. også til Ipad.
Lav og et share "film". Så tilknyttes et drev bogstav og du kan så kopiere filer fra ekstern disk til nas.
mvh Johnny
Avatar billede johnnylassen Seniormester
20. januar 2013 - 19:50 #8
UPS... var skisme da noget af et gammelt indlæg jeg fik skrevet på...