Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. marts 2011 - 20:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

problem med dvd til iso

Hej jeg har i dag fået The social network og vil lægge den over på min eksterne som en ISO fil til afspilning.
Prøvede først med dvd shrink derefter dvd decrypter og nu handbrake, men har ikke kunne få nogen af dem til at virke.
Er der nogen som kender til et program der kan gøre det eller nogen indstillinger i de nævnte programmer som jeg skal pille ved?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2011 - 20:19 #1
Free ISO Creator: www.minidvdsoft.com/isocreator
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. marts 2011 - 20:29 #2
Tak det prøver jeg
Avatar billede sifuentes Nybegynder
09. marts 2011 - 23:08 #3
ASPI er et fejlkorrigeringssystem som benyttes af CD afspillere og DVD afspillelere til at korrigere for fejl(opstået ved at skiven ridses af støv, ru overflader m.m.) Herved kan mediet alligevel nydes uden unødige forstyrrelser. Det samme system eksistere ikke når data skal kopieres fra disk til disk, skiven skal derfor fremstå absolut fejlfri for at aflæsning/kopiering kan ske. Så såfremt du kan laven rå kopiering fra disk til disk, så skulle det også kunne lade sig gøre lave et ISO image, ellers ikke.
Avatar billede trav4u2 Novice
11. marts 2011 - 13:12 #4
Michaeltryl - Det du har gang i er desværre ikke lovligt, og brugere på Experten må, mig bekendt, ikke hjælpe spørgere med at bryde loven.

Læs pkt. 2.7.1. http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. marts 2011 - 15:52 #5
Da det er min egen dvd film jeg vil kopiere og lægge over på min  medieafspiller er det ikke ulovligt.
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/cdbrand/
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2011 - 16:14 #6
Korrekt.
Det er ikke ulovligt.
Avatar billede trav4u2 Novice
11. marts 2011 - 16:58 #7
Jeg finder det helt usandsynligt at en blockbuster som The Social Network ikke er kopispærret; så allerede af den grund er det ulovligt.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. marts 2011 - 17:48 #8
Du må gerne:
Omgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pc
Avatar billede trav4u2 Novice
11. marts 2011 - 18:58 #9
Hvis du ikke kan bruge DVD'en til det den er beregnet til, nemlig at blive afspillet i et DVD-drev, må du godt bryde sikringen således at DVD'en kan anvendes efter hensigten. (Linux-historien)

Men det er slet ikke det der er tilfældet her.

Du forsøger derimod at bryde sikringen for at lave en digital kopi; så du kan afspille filmen fra et helt andet medie.

Og hvad enten der er tale om en eksterne harddisk, en ipod eller andet; så er det altså ikke lovligt.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
12. marts 2011 - 14:09 #10
hverken en rensning af dvd'en eller Free ISO Creator kunne gøre jobbet.
Jeg fandt dog en trial af Aimersoft DVD Copy som klarede jobbet.
Jeg vil godt give jer, john_stigers og sifuentes, point for jeres bud.
Smid et svar hvis i vil have.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2011 - 14:35 #11
Har er halvdelen af de svar du efterlyser ;)