Avatar billede Tordenfusk Seniormester
09. marts 2011 - 01:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

.bat til aktivereing af sluk for skærm og harddiske.

Hej.
Jeg har win 7 derud over køre jeg et program der hedder DES2
des2 lukker for kernerne i min cpu når de ikke bliver brugt, sænker strømniveauet både på nord og sydbroen og den slags ting, det er alt sammen meget rart.

Problemet er at den deaktivere den tid jeg har sat til hvornår min skærm og mine harddiske skal slukke, jeg kan indstille mens maskinen er tændt, men efter en genstart, så er de deaktiveret igen.

Kan man lave en bat fil som jeg så bare starter op sammen med windows, hvori jeg kan sætte min skærm til at slukke efter 30 min og mine harddiske efter 40 min?
Avatar billede Nereos Nybegynder
09. marts 2011 - 09:03 #1
At de slukker konsekvent efter 30 min kan du nok godt, men vil du ikke gerne have det skal være efter 30 min inaktivitet?
Det lyder som et lidt større opgave, som nok skal programmeres hvis det ikke findes. :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
09. marts 2011 - 09:08 #2
Jo, 30 min inaktivitet, der findes ikke nogen indstilling i Windows der konsekvent slukker før skærm og harddiske efter x antal min.
Avatar billede Vandreren Novice
09. marts 2011 - 16:53 #3
1. Indtast de ønskede indstillinger i kontrolpanelet for strømstyring.

2. Eksporter nøglen HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\PowerCfg\PowerPolicies til en reg-fil. Kun den politik, der er i anvendelse, er nødvendig; de øvrige kan slettes fra reg-filen.

3. Opret en bat-fil, der importerer reg-filen vha. denne kommando: reg import "fil.reg"

4. Sæt bat-filen til at blive eksekveret ved opstart.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
09. marts 2011 - 21:14 #4
I strømstyring har jeg 4 muligheder, høj ydeevne, strømbesparelse, balanceret & brugerdefineret plan 1 som er den jeg har lavet.

i regedit har jeg 5 muligheder, bærbar, kontoret, minimal batteri besparelse, max batteri og præsentation, er lidt i tvivl over hvilken jeg skal vælge.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Power\User\PowerSchemes\c5d5e345-0852-491c-8a4b-8663d25306b\brugerdefineret plan 1

den hedder dog frindlyname og er af type reg_expand_sz

Hvad bør jeg gøre her?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
09. marts 2011 - 22:10 #5
eksporterede bare dem alle, prøvede lige at køre bat, ser ud til at virke, tror bare det er måden indtil videre, reg fylder jo ikke noget af betydning.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. marts 2011 - 11:41 #6
det virkede så ikke alligevel.
Avatar billede Vandreren Novice
10. marts 2011 - 13:30 #7
Du skal vel køre bat-filen efter at DES2 er startet op, ikke?

... Er du i øvrigt sikker på, at ControlSet001 er din CurrentControlSet? Har du ikke den nøgle, jeg refererede til i #3?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 05:18 #8
Jeg eksporterede HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\PowerCfg\PowerPolicies
Det virkede ikke under opstart og heller ikke selvom jeg kørte bat filen manuelt.

Den ser dog ud til at eksekvere korrekt, har brugt følgende sti.
reg import "c:\strøm.reg"

Har ikke eksporteret den anden nøgle jeg fandt da jeg fandt 3 af dem og ikke vidste hvad forskellen var, så prøvede i stedet for med den nøgle som du henviste til.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Power\User\PowerSchemes\c5d5e345-0852-491c-8a4b-8663d25306b\brugerdefineret plan 1

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\Power\User\PowerSchemes\c5d5e345-0852-491c-8a4b-8663d25306b5\brugerdefineret plan 1

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\User\PowerSchemes\c5d5e345-0852-491c-8a4b-8663d25306b5\brugerdefineret plan 1
Avatar billede Vandreren Novice
29. marts 2011 - 18:59 #9
Prøv at læse dokumentationen om ControlSet og CurrentControlSet.
http://support.microsoft.com/kb/100010
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
02. april 2011 - 12:45 #10
ud fra den artikel, så burde jeg bruge den der hedder

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\User\PowerSchemes\c5d5e345-0852-491c-8a4b-8663d25306b5\brugerdefineret plan 1

Men det fungere heller ikke, i artiklen står der at CurrentControlSet er den som dit operativsystem sidst startede med, men jeg tror ikke det virker fordi mit system aldrig har startet med sluk for harddisk og skærm, derfor er infoen heller ikke i CurrentControlSet.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
03. august 2012 - 20:07 #11
.