Avatar billede snaptil Nybegynder
08. marts 2011 - 10:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fjernadgang pc

Hejsa
Vi har en klient der ligger 300 km væk. Jeg skal have adgang til hendes bogføringsprogram som hedder dentalsuite.
Men istedet for at køre den lange tur hver gang jeg skal se hendes bogføring igennem kunne det være rart med en fjernadgang. Hun er ikke dygtig til pc, så det skal være en adgang der er nem at starte.
Jeg har kigget lidt på teamviewer, men er lidt i tvivl om hvilken løsning/licens der skal bruges hvis det evt. blev den.
Tror hun er koblet om på et lille netværk imellem deres 2-3 pc´er. Så jeg skal bare kobles op på en pc hos hende. Hos os kører vi terminalserver, men jeg bare installere adgangen udenfor terminalserveren. Jeg vil gerne installere det på to pc´er  med mindre det er meget for dyrende.
Nogle forslag til program løsninger ?
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 10:12 #1
teamviewer er udemærket til remote. Du kan lave en fast id og kode til deres pc'er, så du altid kan få tilgang til dem. Har kun gode erfaringer med programmer, og har kun brugt den gratis version. (også på arbejdet).
08. marts 2011 - 10:32 #2
Jeps [teamviewer] kommer igennem 'alt' ...

www.teamviewer.com/da/index.aspx

--

PS: Husk dine tidligere spørgsmål Point ude: 640 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/snaptil
Avatar billede snaptil Nybegynder
08. marts 2011 - 10:40 #3
Hej karise_larry har skam husket mine tidligere spørgsmål. har forsøgt at få alle lukket ved at anmode om svar istedet for kommentarer.

Men kan jeg nøjes med den billigste licens?
Avatar billede neoman Novice
08. marts 2011 - 11:10 #4
For fjernadgang bruger jeg ofte gotoAssist fra Citrix (gotoassist.com) - det har fordelen at man kan købe adgang for een dag ad gangen (ca 80 kr, men hele første måned gratis)  , og at man for det samme beløb kan servicere en kunde fra forskellige computere  - det kan man mig bekendt ikke på een licens fra TeamViewer)

Hvis du er lidt software-minded, så kan fx du opsætte UVNC (www.uvnc.com) som er open source og helt gratis.
Avatar billede Nereos Nybegynder
08. marts 2011 - 14:16 #5
Tilslutter mig Teamviewer fanatikerne :)
Den gratis version fungere fint, bruger det selv til flere familie medlemmer. Opret en fast kode så du altid kan komme ind hvis de har problemer. Det er det nemmeste.
Avatar billede snaptil Nybegynder
12. marts 2011 - 10:48 #6
Er der nogen der vil ligge et svar. Gerne med en anbefaling af hvilken licens jeg bør  vælge? mener ikke det kan være gratis versionen
12. marts 2011 - 15:34 #7
Ping ?

... jeg bruger stadig "Gratis" versionen - endda for få dage siden...
Avatar billede snaptil Nybegynder
24. marts 2011 - 11:33 #8
vælger nu at bruge med licens.