Avatar billede andreasepg Nybegynder
07. marts 2011 - 16:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Acer ikke videre end Intel startskærm

Hejsa alle sammen,

Jeg har en Acer Aspire 5730ZG der har følgende problem:
http://www.youtube.com/watch?v=JUghkijSuxM

Der er pt. installeret Ubuntu 10.10 på den, men som i kan se på videoen vil den ikke rigtigt starte op.
Den opfører sig på samme måde hvergang, der sker intet hvis jeg forsøger at komme ind i BIOS eller boot menu.
Har forsøgt mig med F2, F8, F10, F11 og DEL under opstart - intet reagerer.

Den virkede fint, indtil der var en fest - hvor jeg ikke er helt sikker på hvad der skete med den - hvor den siden har opført sig på denne måde.

Alt hjælp værdsættes.

- Andreas
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2011 - 16:51 #1
Har du forsøgt at fjerne batteri og netspænding, og herefter holde start nede i 10 sek. Genmonter og prøv at starte igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2011 - 16:52 #2
Kunne måske også tænkes at grafik chippen ikke har det så godt.
Deltager i en anden tråd med noget af det samme. Se her:
http://www.eksperten.dk/spm/933437#reply_7745269
Avatar billede andreasepg Nybegynder
09. marts 2011 - 16:38 #3
Du er dagens mand!
Skulle bare demontere batteri, holde startknap nede 10 sekunder og montere igen som du sagde.

Læg et svar :)

- Andreas
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2011 - 16:59 #4
Svar kommer her. Godt det kom til at fungere igen.