06. marts 2011 - 22:19 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

"MedieCenter" KUN til Video afspilning fra Netværk/Server/USB Harddisk

Jeg har arvet en lille kompact PC (?) box
[Fujitsu Siemens - Futro S220]
http://uk.ts.fujitsu.com/rl/servicesupport/techsupport/professionalpc/ThinClients/FutroSxx/FutroS2xx.htm

Men kun med 128Mb FlashKort som "Harddisk".
Men jeg har dog et 512Mb FlashKort i 'bunken'.

Tanken er at måske kunne bruge denne lille HELT LYDLØSE box som en "MedieCenter" enhed KUN til Video afspilning fra Netværk/Server/USB Harddisk.
Jeg (+konen) ønsker ikke at have "klodset" PC stående...

Men der skal nok være noget Linux 'halløj' (som jeg ikke har en dyt forstand på *S*) med noget "MedieCenter" overbygning ?

Jo - jeg har læst på ->
www.eksperten.dk/spm/874437

Men hvad findes der af FÆRDIG muligheder nu om dage med det ønskede, OG som kan køre på denne lille box OG som er lige til at install. ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. marts 2011 - 22:36 #1
Har aldrig prøvet det, men er stødt på:
http://www.linuxmce.com/

Men den "computer" skraber bunden af kravene:

http://wiki.linuxmce.org/index.php/Hardware
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. marts 2011 - 22:45 #2
Boxee Tv måske:

http://support.boxee.tv/entries/42689-what-are-the-minimum-system-requirements-to-run-boxee

Et fint lille stykke software som kan det du gerne vil :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. marts 2011 - 22:51 #3
Nu lever den jo ikke op til minimumskravene..

800 MHz svarer ikke til 1 GHz
Avatar billede chalde Seniormester
07. marts 2011 - 09:42 #4
Der er ikke meget power i den æske, så det er nok begrænset hvor meget mediecenter du vil få ud af den.
Så: færdige muligheder + kan køre på boksen + kan afvikle video uden problemer = grænsende til det umulige.

Alternativet kunne være og finde noget nyere hardware med samme egenskaber (lille og lydløs). Det findes der en række muligheder ved brug af Atom+ION.
Ellers: Boxee Box
07. marts 2011 - 10:06 #5
Med de få gange om måneden, at jeg/vil ønsker at se noget Video derfra, så er der græner for hvad jeg vil bruge af $$ til det...
Og nu dukkede boxen op i oprydningen ... *S* ...
Så går det 'sport' i det...

Der kan godt komme mere RAM + PCI grafikkort i dyret. Det har jeg i hus...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. marts 2011 - 17:21 #6
Hvis grafikkortet bliver forbedret er der måske en mulighed for at den kan klare det. Men den processer begrænser ret meget.

Hvis du læser den her (læs: skimmer) så kan du se hvordan den er rent ydelsesmæssigt:
http://www.pcworld.dk/art/2531?a=search&i=0

Den kan altså i 2001 niveau ikke klare sig overfor en Celeron processer.
08. marts 2011 - 19:48 #7
Hmmm... det bliver nok en 'dødsejler'...

Nogle af de mediefiler jeg skal afspiller kræver sansynligvis/muligvis et mere eller mindre kompliceret Codex, som denne box tihvertifald ikke vil kunne følge med til...

---

Gad vide hvad jeg så kan bruge den til ?
Bogstøtte *S* ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
08. marts 2011 - 20:00 #8
Eller send den til Afrika. Tja, det bliver nok omkring det.
12. marts 2011 - 22:47 #9
... denne her box ender nok med at bliver bogstøtte istedet ?

Implicerede parter - læg svar...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
13. marts 2011 - 13:01 #10
Jeg lægger et svar.