Avatar billede DidderW Nybegynder
06. marts 2011 - 18:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg min DVD (lavet med Sony DVDirect) importeret i Pinnacle 14?

Jeg har købt en Sony DVDirect CRD-MCR6 for at kunne få mine gamle film på DVD, så skulle det være en smal sag at få den redigeret på PC'en - troede jeg! Jeg har hørt at Windows moviemaker ikke er så god til at håndtere større mængder film (men her kan DVD'en godt indlæses, den kan også afspilles på TV og i Media Center, men ikke på mit nyindkøbte Pinnacle Studio 14. Her skriver den desværre at disken ikke kan læses, er der mon noget jeg mangler på computeren? Programmet kan godt importere en anden hjemmelavet CD, dog ikke lavet af mig.......

Nogen gode forslag?
Avatar billede trav4u2 Novice
06. marts 2011 - 19:39 #1
Generelt har de fleste programmer svært ved at redigere fra DVD'er.

Det jeg ville gøre var at overføre DVD'en til harddisken.
Samle DVD'ens vob-filer til en enkelt mpg-fil og så redigere den i Pinnacle.

Du kan klare konverteringen til mpg uden kvalitetstab med VOB2MPG
http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG
Avatar billede DidderW Nybegynder
07. marts 2011 - 18:48 #2
Mange tak for forslaget. Nu har jeg downloaded VOB2MPG og jeg har kopieret DVD til harddisk - og hvad så? Jeg er ikke lige helt hjemme i den slags ting, hvordan får jeg de to "koblet" sammen? Pfh. tak for hjælpen.
Avatar billede trav4u2 Novice
07. marts 2011 - 19:53 #3
Klik på folder-ikonet th. Her guider du først programmet hen til VIDEO_TS.IFO i VIDEO_TS folderen på harddisken. Det er der vob-filerne ligger.

Derefter vælger du hvor mpg-filen skal lægges og når du har gjort det klikker du til sidst på "Start extraction" øverst (med DVD-billede)

God fornøjelse!
Avatar billede DidderW Nybegynder
09. marts 2011 - 20:21 #4
Endnu en gang tak for forslaget - jeg har virkeligt brugt mange timer på læsning af div. brugsanvisninger samt læst på Pinnacles sider, hvad andre gør. Men desværre kan jeg ikke få det til at virke! F.eks. kan jeg ikke samle det til en enkelt MPG-fil. Det virker heller ikke som om det bliver gemt på pc'en...... Det lykkedes mig en enkelt gang, men så lå filerne i 6 forskellige stykker (og jeg kunne ikke få dem afspillet, hverken i Studio eller andre steder). Så slettede jeg det hele, og nu vil konverteringsprogrammet ikke gemme! ØV.
Men jeg har ellers set på Studio-pakken, at den skulle kunne åbne SD-format DVD, og det er min.... så det er mærkeligt.
Avatar billede DidderW Nybegynder
21. marts 2011 - 17:46 #5
Tak for hjælpen. Det lykkedes mig at få læst min DVD ind på Studio 14 ved at konvertere filerne. Jeg kunne ikke få hentet MPG-filerne, men vha. Pinnacles support fandt jeg den rigtige "knap" at trykke på. Det hjalp med en vedhæftet fil med print screen.