Avatar billede trav4u2 Novice
05. marts 2011 - 15:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wordpress på Windows 7 64bit

Jeg forsøger at installere Wordpress på en Windows 7 64 bit maskine, hvor jeg har installeret Apache og MySql (XAMPP win32 1.7.4 VC6).

Begge programmer kører fint, men efter at have lavet wp-config.php til Wordpress, får jeg kun blanke sider når jeg forsøger mig med:
wordpress/wp-admin/install.php
wordpress/
i "localhost"  (For at undgå link-forkortelse ;)

Nogen der kan hjælpe mig med at finde fejlen, eller kan det bare ikke køre på en Windows 7 64 bit maskine?
Avatar billede nopper Praktikant
05. marts 2011 - 15:50 #1
Du mangler at oprette en wp-config.php, den skal ligge i roden. Det virker måske ikke, men så kan du omdøbe wp-config-sample.php og indsætte dine oplysninger root - password - localhost
Avatar billede trav4u2 Novice
05. marts 2011 - 16:20 #2
Det er også den fremgangsmåde jeg har benyttet. Jeg har taget wp-config-sample.php, indsat databasens navn, mit brugernavn og mit kodeord og gemt filen som wp-config.php.

Jeg har også forsøgt at lave wp-config.php med den indbyggede guide, hvor jeg igen har indsat mine oplysninger, men resultatet er stadig blanke sider.
Avatar billede nopper Praktikant
05. marts 2011 - 17:33 #3
Har du testet din server, om den forstår php.
<?php
phpinfo();
?>
Avatar billede trav4u2 Novice
06. marts 2011 - 02:06 #4
Jo, php kører fint, men din henvisning til phpinfo fik mig til at kigge nærmere på de øvrige poster, og der kunne jeg se, at jeg ikke havde fået databasen ordentlig på plads.

Det har jeg klaret nu, og nu kører det på skinner ;)

Lægger du et svar; så får du nogle points.

Tak for hjælpen!
Avatar billede nopper Praktikant
06. marts 2011 - 06:53 #5
svar
Avatar billede trav4u2 Novice
06. marts 2011 - 13:19 #6
Prøv igen ;)
Avatar billede nopper Praktikant
06. marts 2011 - 17:07 #7
Ja, okay det prøver jeg, med prikken det rigtige sted.