Avatar billede mika_p Nybegynder
03. marts 2011 - 17:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Synology DS107+ sløv med wordpress

Hej Eksperter

Jeg har nu haft min NAS i 3-4 år og brugt den flittigt.
Den er bare mega langsom til at køre wordpress.
Om jeg tilgår den udefra eller indefra så kan den bruge 36 sek på at loade en std. side.
Jeg har så deaktiveret alt andet end webserveren på den og det hjalp ikke.
Prøvede at resette/slette SQL databasen helt og det gav mig en midlertidig 6 sek. load der efter kort tid blev til 13 sekunder.
den bør da være hurtigere en det.
Jeg har også prøvet at sætte den direkte til pc da jeg troede det var min router der var årsagen, det ændrede ikke noget.

Spørgsmålet jeg tumler med er om det kan være seneste firmware der ikke er så god eller de mange opdateringer eller en instilling eller måske den 1TB harddisk jeg har sat i for ½ år siden...?

Nogle der har haft lingende probs.?
Avatar billede chalde Seniormester
03. marts 2011 - 20:42 #1
Tjek ressourcerne på den mens du tilgår den. Den har jo ikke vildt mange at tage af.
Hvis det kun sker 1. gang du tilgår den, så slå evt. hibernation fra på drevene.
Avatar billede mika_p Nybegynder
03. marts 2011 - 20:57 #2
Hej Jo resourserne er i top på httpd processen.
Det må være opdateringerne af DSM og Wordpress der er blevet mere krævende... tænkte bare der må være noget andet der kan gøres...
Spørgsmålet er så om det vil hjælpe at købe en kraftigere 211+
eller om man skal droppe home hosting helt...?

http://212.242.168.89/down/Diskstation - 51 Mar. 03 10.04.jpg
Avatar billede mika_p Nybegynder
04. marts 2011 - 16:04 #3
Jeg har nu set en der havde en site på 409+ og det spiller så jeg satser på en DS211+, som har bedre muskler, hvis jeg får råd snart eller finder en brugt.... takker for feedback
Avatar billede mika_p Nybegynder
10. marts 2011 - 10:22 #4
Det var så ikke løsningen...
Midlertidigt er løsningen blevet at nedgradere til wordpress 3.0
Da det spiller ok (mellem 4 og 13 sek. loade tid)
Problemet må ligge i den nye wordpress 3.1 kode!!!