Avatar billede arnepedersen Forsker
01. marts 2011 - 18:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Canon printer MP600 FEJL

Jeg kan ikke udskrive sort!!!!!
Jeg har udskiftet sort patron 27 ml flere gange, HJÆLP HJÆLP mig.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 18:26 #1
Er din printer en med 1 printhovede og 4-5 løse farver?
Kom problemet gradvist?
Mit bud er at printhovedet er udtørret i de kanaler hvor den sorte farve skal løbe, og at det er derfor du ikke får udskrift.
Kan man på disse modeller udtage printhoved og rense det med rensevæske til printer patroner?
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. marts 2011 - 09:36 #2
Jeg har undersøgt om printerhovedet kan udskiftes, det må det kunne da man kan købe et nyt.
Jeg vil gerne prøve at rense det.

Jeg kan ikke se hvordan jeg skal få det ud. Ved du det, eller er der andre der ved det?

Problemet et kommet pludslig.

Jeg bruger 5 patroner.
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. marts 2011 - 10:28 #3
Nu har jeg fået printerhovedet ud og forsøger med lunket vand. Vender tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2011 - 15:56 #4
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. marts 2011 - 20:29 #5
Nu har jeg prøvet flere mulighedder, det vil ikke lykkedes.
Et nyt printerhoved koster en "bundegård" det er næsten samme pris som en ny printer. Så jeg må se efter tilbud.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 16:26 #6
Ja jeg har også hørt at de er dyre disse hoveder. Min nabo havde også samme problem som du har. Kan også tænke at hovedets teknik er stået af så du ikke kan få gang i det igen. Held og lykke i jagten på en ny printer.

PS Du overvejer ikke en laserprinter?
Hvis du ikke skal printe desiderede fotos ud kan det måske være en fordel med laser. De er jo klart billigst til at printe ren tekst ud, og print med mixed inhold (grafiske billeder og tekst) klarer de jo godt. Printer du en del har jeg hørt at det ikke kan betale sig at købe for billig printer, da disse mange gange er for dyre i toner.
Avatar billede arnepedersen Forsker
04. marts 2011 - 08:34 #7
Jeg har nu købt en Canon MP495 hos Vupti pris kr. 558,-
Jeg bruger den meget til foto.
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. marts 2011 - 12:22 #8
Ja så blev det i stedet en Canon MG 6150 den skulle være rigtig god. Tak for hjælpen