Avatar billede levinuet Nybegynder
01. marts 2011 - 10:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside

Hej! :) vi er en flok drenge på 12 til 14 år! :) og vi er "igang" med at lave en hjemmeside men vi kan ikke finde det rigtige program! :)

Vi er igang med at skaffe sponsore og det går fint! :)

Derfor skal vi havde et program som der kan lave en hjemmeside! :)

Altså der skal være flash og det hele det må gerne koste penge! :)

Vi skal nemlig havde reklamer på programmet! :)

Der skal også være eget domæne! :) dvs www.thegeartv.dk det er det vores hjemmeside skal hede! :)

Håber virkelig meget på at i vil hjælpe os! :)
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2011 - 11:16 #1
Skal i lave flash kræver det programmet Flash fra Adobe - til design vil Photoshop også fra Adoe være et godt valg - og af udviklingsværktøjer kan nævnes WebMatrix (gratis) samt det lidt mere avancerede Visual Studio (findes både i gratis- og betalings-version).
Avatar billede levinuet Nybegynder
01. marts 2011 - 11:25 #2
Okay tusind tak! :) indtil videre har jeg lige købe photoshop! :)
og jeg køber også visual studio! :)
Avatar billede levinuet Nybegynder
01. marts 2011 - 14:08 #3
Da jeg ikke kan finde ud af det særlig godt vil jeg spørge dig om du vil hjælpe mig med det jeg gir dig 30 point hvis du kan hjælpe med at gøre et eller andet! :)
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2011 - 14:34 #4
Hvad søger du hjælp til? Programmering og design er fag på lige fod med at være læge og journalist, det er ikke noget man lærer på 2½ time - men fortæller du hvad du har behov for kan jeg da prøve at svare.
Avatar billede levinuet Nybegynder
01. marts 2011 - 19:46 #5
Jeg har behov for flash til reklammer jeg har behov for at den er hurtig og at man har eget domæne så har jeg også behov for at man kan ligge mange videoer ind på hjemmesiden når vi andmelder tingene! det er hvad jeg har behov for! :)
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2011 - 21:12 #6
Flash gør jeg mig ikke i så der må jeg melde pas. Domæner og medfølgende webhotel kan du få utallige steder - fx www.netsite.dk - men på mange webhoteller er der lidt regler og betingelser omkring trafik, video osv som nok lige skal granskes.

Websidens hastighed er, udover webhotellets performance, langt hen ad vejen også et spørgsmål om hvor godt den er programmeret så der handler det om at læse og forstå tilstrækkeligt omkring performancetuning i den valgte teknologi. Vil man ikke programmere alt for meget selv kunne en start evt være at kigge på et standardsystem, fx Umbraco eller Composite, men selvom man med disse får serveret en masse fra start kræver det stadig lidt indsigt at få opsat noget på egen hånd.

Et andet godt råd vil være at skynde jer ud at købe domænenavnet så ikke det bliver snuppet for næsen af jer - hvis i ikke kan finde det rigtig webhotel hurtigt kan domænet hurtigt og billigt købes hos gratisdns.dk.
Avatar billede levinuet Nybegynder
02. marts 2011 - 07:12 #7
Men ved alle de der websteder kan vi ikke få lov til at vise reklamer jeg kan se på din hjemmeside at du har reklamer det ville være sådan nogen som vi ville starte med at havde kan man få lov til  at lave sådan nogen reklamer hos et webhotel?:)
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2011 - 07:48 #8
jo selvfølgelig - reklamer er der ingen problemer i, det jeg hentydede til var omkring video/streaming delen i kombination med eventuelt mange besøgende.
Avatar billede levinuet Nybegynder
02. marts 2011 - 10:38 #9
Så man kan godt havde reklamer fra Telia Telenor elgiganten og andet? :) men kan man ikke lave særlig mange videoer på et webhotel eller hvad? :) for på den her hjenmmeside  som vi laver vil der nok komme mange videoer! :)
Avatar billede levinuet Nybegynder
02. marts 2011 - 10:45 #10
Men ville det være en god ide at bruge det webhotel som du sendte mig? :)
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2011 - 11:10 #11
reklamer er der ingen problemer i - resten er et spørgsmål om betingelser, indhold, trafik osv og det er altså afhængigt af det enkelte webhotel samt din side, det er ikke noget jeg kan svare generelt på.

Jeg er tilfreds med at benytte det angivne webhotel - men om det er det rigtige til jeres behov kan jeg ikke svare på, i kan sagtens finde både billigere og dyrere løsninger. Så igen bliver du/i nødt til at kigge på jeres krav og muligheder og vurderer ud fra det.
Avatar billede levinuet Nybegynder
02. marts 2011 - 14:13 #12
okay tusind tak for hjælpen! :)

du får de der point nu! :)