Avatar billede wappa Nybegynder
28. februar 2011 - 12:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ftp sever problem

Hej
Har en mærkeligt problem, syntes jeg i hvert fald.
Altså jeg kan godt logge på min ftp og kan også se filerne, men kan ikke downloade en fil eller flere.

Bruger Win 7 64bit
jeg ikke kan med FF,IE 8 eller total commander
Har Synology DS 111 som bruges til Ftp

Er der nogen kloge hoveder som kan hjælpe mig
Avatar billede Blandy Praktikant
28. februar 2011 - 12:47 #1
Hvad sker der hvis du forsøger at downloade?
Avatar billede wappa Nybegynder
28. februar 2011 - 13:08 #2
det er som om den starter men intet sker
som billede på billedet
http://billedeupload.dk/photo/2011-02/cb8410d0/download.jpg.html
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. februar 2011 - 16:12 #3
Er det internt begge maskiner står eller er FTP'en et andet sted?

Nå, men i hvert fald vil jeg starte med at kigge på din firewall, for det ser ud som om at du får lov til at forbinde på port 21 udad til, men når du går på en af de porte FTP'en dikterer der kan downloades fra (gætter på den kører passive) får du ikke adgang.

Det kan også være at du i din router ved FTP'en ikke har forwardet portene der bruges ved passive FTP.
Avatar billede wappa Nybegynder
28. februar 2011 - 23:14 #4
de begge står intern, tror også det er et firewall problem, i hører nærmere om det er det som er synderen
Avatar billede wappa Nybegynder
01. marts 2011 - 02:19 #5
Firewall er det ikke, slog den fra med samme resultat .....alle foreslag modtages.
Bruger win 7 egne firewall hvis det var til noget hjælp
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. marts 2011 - 08:29 #6
hvad sker der hvis du bruger f.eks. FileZilla til at logge på FTP'en?
Så kan du også prøve at køre Active istedet for Passive.
Avatar billede wappa Nybegynder
01. marts 2011 - 10:37 #7
Det er det samme, og dog den starter med at downloade men det kommer i små bider en fil på 16 kb vil tage 6 min!
kan hverken down/upload filer
Avatar billede wappa Nybegynder
02. marts 2011 - 11:52 #8
Er det virkelig ingen som kan hjælpe mig ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. marts 2011 - 12:37 #9
har du kigget på din FTP og set om du har sat download/upload limit på?
Avatar billede wappa Nybegynder
02. marts 2011 - 12:49 #10
den er sat på ubegrænset hvor tallet nul er ubegrænset.
Avatar billede wappa Nybegynder
02. marts 2011 - 12:50 #11
glemte at skrive jeg kan sagtens hente intern på ftp://192.168.0.100 det er der ingen problemmer
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. marts 2011 - 09:00 #12
i #3 spørger jeg dig om det er internt eller eksternt. Hvad er det så du prøver siden du nu skriver at du sagtens kan internt?
Avatar billede wappa Nybegynder
04. marts 2011 - 14:08 #13
sorry men jeg er nok galt på den, er det ikke intern med adresse
ftp://192.168.0.100/ eller jeg meget forkert på den.

Eller sige på en anden måde er det andre måder at teste på intern ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. marts 2011 - 14:17 #14
nej.
Mit spørgsmål var om du havde problemer når du forbandt internt eller når du forbandt eksternt.
Dertil svarede du at det var når du forbandt internt.
Nu skriver du at det fungerer internt.
Så nu kommer mit nye spørgsmål.
Er det når du forbinder eksternt fra at du ikke kan få forbindelsen ordenligt igennem til din FTP?
Avatar billede wappa Nybegynder
04. marts 2011 - 14:22 #15
det er ekstern det volder problemmer
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
05. marts 2011 - 15:58 #16
hvorfor skriver du så i #4 at de er interne?

Nå, men så er problemet højst sandsynligt at du i din router ikke har forwardet de porte der bruges til PASSIVE. Disse er enten præ-instillet eller kan instilles manuelt. f.eks. 50000-51000 og så forwarder man disse til serveren via NAT.
Avatar billede wappa Nybegynder
05. marts 2011 - 22:13 #17
Så blev mit længe problem løst. blev anbefalet denne side http://forums.dlink.com som nok kunne hjælpe mig.
Tak til mcb2001 for din hjælp selv min forklaringer ikke var lige til at blive klog på og undskylder mit rodede forklaring.
Avatar billede wappa Nybegynder
05. marts 2011 - 22:14 #18
DOOH glemte at jeg opdaterede firmwaren til den nyeste og vupti nu spiller det bare :-)
Avatar billede wappa Nybegynder
06. marts 2011 - 03:18 #19
mcb2001 du får point for din hjælpsomhed .....kom med svar og du får dine point