Avatar billede solsikke76 Nybegynder
27. februar 2011 - 15:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i Pinnacle Studio Ultimate 14

Hej :-)

Jeg har før kigget rundt meget kort i mit nyindkøbte videoredigeringsprogram og kan huske at der var lyd på når jeg afspillede den prøvefilm som var inde i programmet.

Nu sidder jeg så og vil gerne redigere min egen video men nu kan jeg ikke få programmet til at afspille lyden, hverken ved nye videoklip eller ved den føromtalte prøvefilm.

Jeg prøvede så at eksportere filmen til avi og afspille i media player og så var der lyd på.

Er der nogen som ved hvordan jeg kan høre lyden inde i programmet mens jeg arbejder med redigeringen?

På forhånd mange tak!
Avatar billede milter Ekspert
27. februar 2011 - 16:45 #1
Styresystem?
Avatar billede solsikke76 Nybegynder
27. februar 2011 - 16:59 #2
vista
Avatar billede milter Ekspert
27. februar 2011 - 18:05 #3
Har du checket, at der er skruet op for lyden i både lydsporet på Pinnacle og i lydmixeren i Vista:

http://news.softpedia.com/news/The-Windows-Vista-Volume-Mixer-41882.shtml

I lydmixeren optræder Pinnacle sikkert med sin egen enhed, som altså skal skrues op.
Avatar billede solsikke76 Nybegynder
27. februar 2011 - 18:16 #4
Men hvor kan jeg finde volume lydmixeren henne?
i Pinnacle er der skruet op.

HAr lige brugt de sidste timer på at afinstallerer programmet og installerer det igen, men jeg har stadig mangel på lyd inde i programmet.
Avatar billede solsikke76 Nybegynder
27. februar 2011 - 18:29 #5
Tusind millinoer tak, hvor er jeg bare ubeskrivelig glad for at du kunne hjælpe mig. Nu har jeg endelig fundet lydmixeren og ja der var rigtig nok en højtaler til programmet og den var skruet helt ned! Aner ikke hvordan i alverden jeg på et tidspunkt skulle have fået skruet ned for den, men nu virker det og hvor er jeg glad :-)
Avatar billede milter Ekspert
27. februar 2011 - 18:30 #6
Læs mit link, så finder du lydmixeren.
Avatar billede milter Ekspert
27. februar 2011 - 18:33 #7
Ahh, vores indlæg krydsede hinanden.

Jeg tillader mig så at lægge et svar, så du kan få lukket :-)
Avatar billede solsikke76 Nybegynder
27. februar 2011 - 18:43 #8
Jeg har kun været her på Eksperten en gang før, så ved ikke helt hvordan det fungerer men den spurgte efter nogle point og foreslog 30. Jeg håber det er top point for det er det jeg gerne vil give dig - TOP POINT !!!
Er simpelthen så glad for at du har hjulpet mig, for har selv siddet i MANGE timer og prøvet alt muligt uden held.

:-)
Avatar billede milter Ekspert
27. februar 2011 - 19:10 #9
Velbekom, og ja, 30 point er fint. Det glæder mig, jeg kunne hjælpe :-)

Prøv at læse om pointsystemet her:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-6