Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
24. februar 2011 - 20:14 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Computer gået ned......

Davs...

Som overskriften siger så er min computer gået ned.. Det skete lige før vinterferien, da jeg ville tænde den i skolen. Det skal siges den tændte fint og normalt søndag da jeg brugte den for sidste gang. Men mandag morgen var den helt væk.

Jeg kan tænde den, og høre den arbejder i 5-10 sec, og jeg kan trykke caps og numlock ned i 3 af dem. Men så stopper den med at arbejde og blæseren stopper også med at køre rundt. Skærmen er sort hele vejen igennem.

Jeg har fået at vide det kan være bundkortet eller en defekt ting i skærmkortet, der får den til at reagere som den gør.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, da jeg ikke har råd til nogen ny pc, og jeg virkelig har brug for den i skolen og sådan..

Hilsen Kristian :(
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 20:26 #1
Hvad er det for en bærbar sag du har?
Skulle vel ikke være en HP DV6000 eller 9000 model?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 20:37 #2
Hvis du trykker F8 med det samme under opstart, vil den så starte op i fejlsikret tilstand?
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
24. februar 2011 - 20:49 #3
Nej det er en Zepto Znote 3415w :)

Den går ikke i fejsikret tilstand ): det som om den slet ikke reagere på noget man gør ved den. Har også haft en windows cd i den, men der skete heller ikke noget.. ):
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 21:09 #4
Bios er også uden for rækkevidde?
Umiddelbart lyder det som om bundkortet (måske bios) ikke er til stede.
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
24. februar 2011 - 21:12 #5
Men hvis bundkortet ikke virker, burde den så at kunne tænde og reagere på capslock og numlock?

Og det lyder underligt at blæseren køre lige når computeren tænder til den har stået de 10 sec
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 21:20 #6
Det første der foregår når du tænder din pc er at bios undersøger hardware for eksistens og om funktion af dette. Først herefter gives besked til hdd om at loade Windows ind. Og så langt kommer din pc jo ikke. så derfor er der hardware der fejler. Det kan være alt fra bundkort til grafik, ram og til sidst HDD.
HDD kan du tjekke ved at koble den til en sata/ide adapter, men jeg tror det enten er grafik eller bundkort. Det er mit bud.
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
24. februar 2011 - 21:41 #7
okay, hvad vil det koste ca hvis jeg skulle have nyt grafikkort i? og kender du et billigt sted at få tjekket sin pc for problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2011 - 06:05 #8
Zepto er jo gået konkurs, og jeg ved ikke hvem/om der er nogle der reparerer disse. Og i øvrigt er det en bekostelig affære at reparere en bærbar. Grafikken er jo loddet på bundkortet, så det skulle ikke undre mig hvis det kommer til at koste et par "tusser" at gøre det. Og det er den jo ikke værd vel?
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
01. marts 2011 - 11:09 #9
Nej :) regner med at købe en helt ny en :D Men tak for hjælpen :)
Har også troet det var bundkortet eller noget i den stil :) så den er ikke værd at bruge flere tusind kroner på :) den er også 4 år gammel snart :D
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
01. marts 2011 - 11:10 #10
er ikke god til det her svar til løsninger noget :S men giver det et forsøg :D
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 15:39 #11
Nej du fik taget point selv. Du skal bede hjælperen om at lægge svar du kan bruge for at uddele point. Det er fremgangsmåden.
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
01. marts 2011 - 18:00 #12
nåårh :S kan jeg ikke give dig nogen points nu? :S
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 18:10 #13
Ikke i denne tråd.
Men du kan oprette et nyt spm i samme kategori og i overskriften skrive "point til 220661"
Neden under i tekstfeltet henviser du til denne tråd.
Husk lige at lave henvisning til det nye spm her så jeg ser det.
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
01. marts 2011 - 18:46 #14
sådan :) overskriften er point til 220661 også står der lidt tekst :P