Avatar billede 39212 Nybegynder
23. februar 2011 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke komme på internettet efter opdatering

Hej.
Jeg har netop opdateret computeren. Jeg kører med windows 7 og opdateringen var service pack 1.
Da det var overstået og maskinen genstartet kunne jeg  imidlertid ikke komme på internettet med Firefox eller Thunderbird.
Jeg har tjekket alle tænkelige ting og umiddelbart kan jeg ikke finde nogle fejl.
Jeg kan sagtens komme på nettet i safe mode, ligesom maskinen også kan opdatere f.eks antivirus programmet og andre ting.
Men browseren og email vil bare ikke noget som helst.
Ej heller IE vil hente sider.
Jeg har prøvet at stoppe firewall og tjekker alle internetindstillinger, men kan ikke finde noget.
Så - er der nogen der har haft samme problem eller lige kender til dette problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2011 - 16:54 #1
Skriver den noget om det i logbogen?
På min maskine (Xp) kommer man i logbogen ved at højreklikke på denne computer og vælge administrer.
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
23. februar 2011 - 19:35 #2
Jeg har selv lige installeret Service Pack 1 til min store ærgelse. Pludselig kunne jeg ikke afspille videoer på youtube, hvilket vil sige at jeg ikke kunne køre active-x objekter via Internet Explorer 8. Derfor fjernede jeg java og alle de andre active-x objekter (java, adobe flash player, shockwave player osv.), men da jeg så ville geninstallere active-x objekterne ville den ikke åbne installationen. Den gav mig først den sædvanlige meddelse "vil du installere tilføjelsesprogrammet" osv., jeg accepterer, windows pop up om tilladelse til at installere, jeg klikker ja, og her kommer så en ny meddelelse i IE8 "et tilføjelsesprogram på webstedet kunne ikke køres tjek om sikkerhedsindstillingerne i internetindstillinger skaber konflikter",og der blokere IE8 så for installationen, jeg har forsøgt at følge vejledningen under hjælp men den er tilsyneladende forældet, i hvert fald virker deres vejledning ikke, har desuden dobbelttjekket ALLE mine internetindstillinger med min notebook som jeg endnu ikke har installeret opdateringen på (gudskelov)og indstillingerne er præcis de samme. Jeg slog problemet op i logbogen under system, installation, under generelt stod der: Tjenesten Diagnosticeringssystemvært skiftede tilstand til stoppet.
Jeg "sendte" hændelsen(7036) via hjælp kolonnen til højre, "svaret" var følgende: Service Control Manager transmits control requests to running services and driver services. It also maintains status information about those services, and reports configuration changes and state changes.
Jeg har gemt logfilen på mit skrivebord, i tilfælde af at den skulle blive nyttig senere hen.
Det skal lige slås fast at jeg kører Windows 7 Home Premium 64-bit, men at jeg bruger Internet Explorer 8 32-bit (grundet at active-x producenterne ikke har lavet 64-bits versioner af deres active-x objekter)
Jeg er har jeg nu brugt 4 timer på at finde en løsning uden held.
Jeg vil nu forsøge at fjerne opdateringen igen.
Avatar billede 39212 Nybegynder
23. februar 2011 - 19:36 #3
Jeg har nu bladret logbogen igennem og rettet alt jeg kunne finde men det hjælper ikke en pind desværre.
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
23. februar 2011 - 19:37 #4
Derudover skal tilføjes at jeg har forsøgt at køre forskellige "microsoft fix it" løsninger, uden held.
Avatar billede 39212 Nybegynder
23. februar 2011 - 19:41 #5
Jeg forsøgte også at fjerne opdateringen men det restartpunkt som var blevet lavet duede ikke så nu hænger jeg rigtig på den. Jeg kan heller ikke installere Windows igen med mindre jeg vil lave en helt ny installation, men så er vi langt ude;)
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
23. februar 2011 - 20:02 #6
Jeg mener fjerne som i afinstallere.... Ikke som i gendannelse..
Men lad os se resultatet... 2 sek.. EJ NOGET ****, det virker stadig ikke! :O Jeg orker bare ikke at lave en komplet systemgendannelse -.-
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2011 - 20:09 #7
Man behøver ikke lave en komplet systemgendannelse. Man kan gendanne tilbage til hvor problemet opstod.
Avatar billede 39212 Nybegynder
24. februar 2011 - 01:17 #8
Jeg hyar måttet bide i det sure æble og installere windows 7 igen, helt som ny installation. Derefter hentede jeg opdateringen sp1 og nu virker det!!
Nu kommer så det helt store arbejde at få genskabt mine data og filer samt programmer og jeg er en af dem der har rigtig meget skrammel liggende. Nuvel jeg lukker denne tråd.
Avatar billede 39212 Nybegynder
24. februar 2011 - 01:18 #9
Det ser ikke ud til at der var det helt rigtige, desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 17:07 #10
Du skal bare acceptere dit svar i #9 så lukkes tråden