Avatar billede Evernoj Nybegynder
21. februar 2011 - 19:07 Der er 1 kommentar

Broken pipe printer fejl...

Jeg har en Brother 5240 laserprinter som jeg har koblet til min Mac Timecapsul wifi router via USB. På den måde kan jeg printe trådløst fra alle husets bærbare pc/mac´s ved hjælp af Apples Bonjour sofware (selv om printeren ikke er en netværksprinter). Det fungerer fint, undtagen når der er tale om store printjobs på flere sider... så går printeren typisk i pause tilstand og der kommer en broken pipe fejlmeddelse. Hvis man så starter printeren igen.. starter den typisk forfra eller begynder at skrive mærkelige tegn.

I dag skete det så igen da jeg skulle udskrive 103 sider... den skrev 10 sider og gik på pause og en broken pipe fejl meddelse kom frem. Så tog jeg USB stikket ud af Timecapsulen og satte den direkte i iMacén og så skrev den de 103 sider uden problemer.

Hvis man googler problemet, kommer der masser af tråde hvor man kan finde nogen der beskriver nøjagtig det jeg oplever... men det er ikke lykkedes mig at finde nogen løsning via google.

Er der nogen der kender til dette problem? En løsning vil være yderst velkommen :-)
Avatar billede Evernoj Nybegynder
22. februar 2011 - 18:12 #1
Hmm.. er der virke ingen der kender til dette problem? :-/