Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 14:20 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computer til 5500

Hej Eksperten..
Jo det er sådan at jeg skal bruge en ny computer. Har kigget på Mac men det var nok lidt for dyrt. Så den skal helst have Windows helst koste maxs 5500 DKK.

Computeren skal helst have en TB fordi bruger rigtig meget plads. Og jeg skal have MANGE programmer. Og i det mener jeg store og mange programmer. Så der skal gerne være 100 GB til programmer. Og det med store programmer mener jeg Photoshop og AE og sådan nogle programmer. Altså mange Adobe programmer osv. Og det skal ikke lagge :D. Den skal gerne starte ret hurig op fordi har en computer som tager ret lang tid om at starte op.. Og med det mener jeg 2-4 minutter. Så helst hurtig start op. Så skal den kunne holde lang tid. Den må gerne kunne spille sådan nogle nye spil men det er ikke et totalt must..

Har kigget på denne her: http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10456 og så bare få et OS på. Mener selv jeg har OS men kender i nogle gode computere eller skal den opgraderes eller noget?

/Valdemar
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 14:55 #1
Nogle der kan hjælpe? Eller den fejl postet???
21. februar 2011 - 15:14 #2
http://www.komplett.dk/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=897479&su=16B29909-4BE9-4DB5-BB66-A2D3BF239AB8

den her er super fed til prisen (: den skal du så selv samle, hvis ikke du kan det vil jeg gerne hjælpe alt efter hvor du bor ?(:
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 15:17 #3
Jeg kan ikke selv samle computere men jeg bor i Kgs lyngy.
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 15:25 #4
Men kan den alt det som jeg har skrevet? Og er der ikke irriterende ventetid?
21. februar 2011 - 15:26 #5
hvor ligger det, bor i aalborg (:
- hvis det for langt for dig, kan du os selv se om du kan finde ud af det, der findes flere guides til hvordan du gør på nettet både på YouTube og Komplett har lavet en komplet guide til hvordan du gør det
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 15:30 #6
kgs lyngby er på sjælland så du kan nok ikke gøre det :D.. Andre forslag eller andre der kan bygge i nærheden?
21. februar 2011 - 15:40 #7
Enten find en computer forretning, der kan du sikkert betale dig fra det, eller spørg på Hardwareonline.dk (hol.dk) de plejer at være flinke til at hjælpe med at bygge
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 15:55 #8
Kender godt hol.. Men kan den alt det den skal? Eller er det bedre at købe en anden eller sådan noget?
21. februar 2011 - 17:08 #9
Ja sagten.
CPU'en er 6 kernede i stedet for 4 kerne så vil sige den har mere CPU kraft, 6GB 1600 Mhz RAM, der havde den anden 8GB 1333 Mhz, så det ik der du du mærker forskellen, begge 1TB HDD, og Geforce 560TI Monstor Nice Grafikkort
21. februar 2011 - 17:13 #10
Giver du Point (:
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 17:16 #11
Men er det en kæmpe forskel fordi tror helst at jeg vil have en bygget. 6 og 4 kerner.. Bob bob.. Men giver lige points men du må stadig gerne lige svarer :D
21. februar 2011 - 17:23 #12
6 kernede er kraftigere, men du kan bar vælge en 6 kernede på den fra komplett, altså den de bygger for dig, så kommer den til at koste 5666 (:
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 17:35 #13
Og er de så næsten lige gode?
21. februar 2011 - 17:56 #14
den 6 kernede er meget bedere end 4 kernede
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 18:26 #15
Det ved jeg godt men er den saml selv 6 kerner bedre end den byggede med 6 kerner?
21. februar 2011 - 18:44 #16
det stort set det samme, du kan ligeså godt købe den byggede med 6 Kerne som den anden (:
Avatar billede bonde10 Nybegynder
21. februar 2011 - 18:55 #17
Men så tror jeg at jeg tager den byggede da den kun koster ca 100 kroner ekstra :D