Avatar billede dompap Novice
21. februar 2011 - 13:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding "dør" efter et stykke tid

Router : Netgear CG3200
ISP : Yousee kabel
PC: bla bla bla Ghz, bla bla stationær ;O)

Hej eksperter.

Jeg har brugt et lille program "Simple port forwarding" tror jeg det hedder til at gøre min IP-adresse statisk og åbne for en port i routeren.

Dette synes, at fungere fint - jeg er på nettet og jeg får meldingen at jeg kan ses når jeg besøger "www.canyouseeme.org" (meldingen "succes").

......men, men, men.... efter et stykke tid - varierer en del - crasher al internet forbindelse og jeg kan heller ikke tilgå routerens opsætningsside, medmindre jeg "ruller indstilllingerne fra Simple port forwarding tilbage" og genstarter pc.

Jeg er ikke netværksnørd, så jeg er lidt på herrens mark.

Nogen idéer til hvad det kan skyldes ???

(Det der undrer mig er, at det virker i en kort periode - lige som om routeren eller windows "opdager" nogle settings der forsøges nulstillet ?!?!)

Eventuelle svar bedes skåret ud i pap ;O)

M.v.h.

Dompap
Avatar billede Blandy Praktikant
21. februar 2011 - 13:58 #1
tjek instillingerne i din router om de er som de skal. Kan jo være at den mister instillingerne. Og så er den jo defekt.
Avatar billede dompap Novice
21. februar 2011 - 14:08 #2
Mjahh. Nu har jeg ikke så meget styr på DHCP, UDP o.s.v.
(også bl.a. derfor at jeg hentede hjælpeprogrammet Simple Portforwarding der går ind og ændrer settings i routeren på baggrund af "klik her", "vil du bruge denne - så klik her" o.s.v.)

Jeg har dog kigget lidt i routerindstillingerne for at se, om der måtte være en firewall setting der driller mig, men det synes jeg ikke er tilfældet. Alt andet ser ikke "mistænkeligt" ud, men som sagt - jeg aner ikke hvordan DHCP indstillinger m.v. skal sættes. Som udgangspunkt vil routeren tildele ip-adresser fra 10-99 hvis jeg lader routeren tildele ip-adresser automatisk, men med det lille program kan jeg give min stationære en fast IP, men som skrevet - kun midlertidigt.
Simple Port Forwarding programmet åbner også den pågældende port i windows firewall indstillinger, så det er heller ikke her hunden ligger begravet.

/Dompap
Avatar billede dompap Novice
08. marts 2011 - 08:25 #3
Hej Blandy.
Noget kunne tyde på, at du har ret. Jeg får ihvertfald udskiftet min router hos Yousee, så vil jeg håbe at det virker.

M.v.h.

Dompap.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 08:33 #4
Ville det ikke være nemmest hvis du bare gav din pc en statisk ip. Og så lod alt andet få via dhcp på routeren?
Avatar billede dompap Novice
08. marts 2011 - 08:44 #5
Det har jeg forsøgt, men lige p.t. kan min router ingenting - 3-4 links og så dør den, så lige nu venter jeg bare på PostDK ;O)
Avatar billede dompap Novice
23. marts 2011 - 08:11 #6
Det var routeren der var død.
Har fået skiftet router og nu funger det.
/Dompap