19. februar 2011 - 15:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Koble 3 trådløse router sammen

HMM

Jeg har netop fået en trådløs router fra TDC med iptelefoni,(sagem @F Tm 3504 TDC-ADSLl2+voIP gateway) Men den har INGEN usb udgange, som min nuværende router.

Min nuværende router (Asus W500g Premium) har to USB udgange, hvor jeg har USB printer og USB HD tilsluttet.

Så hvordan får jeg lige dem strikket sammen så jeg stadig kan udskrive og gemme på HD trådløst som jeg gør nu?
Skal også have mulighed for IP telefoni som er i den nye router.

Hvilken router skal være BOSSEN, og hvorledes kobles de sammen,
via de gule indgange router til router?, eller kan det gøres trådløst?

Erik
19. februar 2011 - 17:12 #1
Overskrift 3 router er kun 2 fouter
Avatar billede hemberg Forsker
19. februar 2011 - 18:44 #2
Puha det bliver en lang en der her. Håber du har lidt styr på indstillinger.

1) Hvis det var mig ville jeg klart sætte TDC routeren som bossen.

2) Tdc routeren skal sættes op så den har adressen 192.168.0.1
3) Asus routeren skal sættes op så den har adressen 192.168.0.2 og gateway der hedder 192.168.0.1.

Det er muligt at din nuværende ipadresse på routeren hedder 192.168.1.1 men så skal router nr. 2 bare hedde 192.168.1.2

Håber der giver mening. Eller må vi tage den fra starten og frem efter.
19. februar 2011 - 21:20 #3
Jeg kan se at Asus har mulig indstilling som accespoint, hvis jeg bruger denne mulighed og kobler dem sammen lan til lan er det den retning jeg skal.
Tdc 192.168.1.1
Asus 192.168.1.99
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 07:10 #4
Det var også min første indskydelse MEN hvis du stiller routeren i ACCESSPOINT-Mode, så er jeg ikke sikker på at du kan bruge dine usb tilslutninger. Det kan du hvis du sætter dem op som master og slave. Har lidt på fornemmelsen at hvis routeren sættes som AP så er det kun det den vil. Jeg havde engang en zyxel router det var sådan. Men uanset om det bliver det ene eller det andet så vil jeg anbefale at bruge 192.168.1.1 til tdc-router og 192.168.1.2 til asus router. Så kan du jo lege lidt med asus skal være AP eller Router.
20. februar 2011 - 08:32 #5
Noget i denne rettning?

Begge router samme SSID: og Password.

TDC 192.168.1.1
Asus 192.168.1.2

Wan > TDC

TDC > Asus Lanforbindelse (har læst noget om et krydset kabel ????, eller skal det være et alm. netværkskabel?)eller kan det ske trådløst?.

Altså:Trådløs til tdc og i kabel til Asus vidre til Printer/HD?
20. februar 2011 - 08:34 #6
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 09:36 #7
Jeg tror du får problemer hvis du vil køre wifi på begge routere. Det nemmeste er hvis de står fysisk samme sted og så et ganske alm. netkabel imellem dem. Hvis de ikke står fysisk samme sted og skal forbindes via wifi. Så er sagen en lidt anden for så skal asus routeren sættes op til at være i wifibridge-mode. Og der kan du løbe ind i problemet med at dine usb tilslutninger så ikke virker.

Har lavet denne:
                                --USB ---HDD/Printer
                              |
-- PC -------            Asus Router------Kabel-----TDC Router
            |                                          |  |
              ---------------WIFI------------------------    |
                                                            |
                                          Internet/WAN---Kabel

Håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 09:41 #8
Ok det så ikke så kønt ud som da jeg lavede det....LOL

Men altså:

-Wifi - Kun på TDC router

-Kabel imellem Asus Og TDC Router (Tilsluttes Asus Wan port hvis der er sådan en og tdc routers lanport.)

-Kabel fra tdc routers wan port og i telefonstikket eller hvor det nu skal sættes i

- Usb tilslutning på Asus router

-Dine IP-adresser ser fine ud. MEN HUSK at sætte gateway på asus router til 192.168.1.1
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 09:43 #9
HOV. Har lavet en fejl... Du må ikke bruge WAN porten på din asus router. Det dur ikke når du gør det på denne måde. My Bad - Den skal bare sættes i lan porten.
20. februar 2011 - 10:13 #10
De skal så fysik samme sted.

Du skriver"-Dine IP-adresser ser fine ud. MEN HUSK at sætte gateway på asus router til 192.168.1.1
"
Ip 192.168.1.2
Gateway HMM hvor stiller jeg lige dette UNDERSØGER DET LIGE

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
25. februar 2011 - 17:38 #11
Har løst det på denne måde
TDC 192.168.1.1
Asus 192.168.1.99
Givet TDC "Navn på netværk 1"
Givet Asus " Navn på Netværk 2"
koblet TDC til Wan og Wifi.
Koblet Asus til Tdc router via et netværkskabel, Asus kører dog stadigvæk med Wifi.

Jeg vælger hvilken netværk jeg vil forbinde til "TDC"
og vupti jeg har internet, jeg kan udskrive trådløst til Asus gennem TDC routeren.
Printer er sat op til at bruge Ip 192.168.1.99

Tak for din interresse for spørgsmålet.

│││Den var sej Pyha│││