Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2011 - 12:35 Der er 11 kommentarer

Sort skærm

Hej.

Jeg har en Dell M60.

Min skærm er gået i sort. Når jeg tænder computeren, kan jeg høre at den starter op på normal vis med windowsmelodi og det hele, der er bare ikke noget skræmbillede. Jeg har prøvet at slutte computeren til en ekstern skærm, men også her er der sort skærm. Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Mvh.
Avatar billede 2Mida Praktikant
18. februar 2011 - 12:48 #1
Kan du skrue op/ned for lysstyrken med fn+lys op?

Har du valgt en ekstern skærm - fn + F8?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2011 - 12:57 #2
Jeg kan ikke skrue op og ned for lysstyrken. Men jeg kan uden problemer sætte den i dvale og tænde den igen med fn+Suspend. Jeg også kontrolleret min harddisk i en anden dell - og den virker.
Avatar billede 2Mida Praktikant
18. februar 2011 - 13:06 #3
fn + F8?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2011 - 13:10 #4
Det har jeg ikke mulighed for lige nu...
Avatar billede pstidsen Novice
18. februar 2011 - 13:16 #5
Der kan være mange ting galt... Det kan være noget på bundkortet, og så kan det ikke betale sig at reparere. Det kan også være en løs forbindelse som muligvis kan repareres. Hvor gammel er den?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2011 - 13:18 #6
den er fra 2004
Avatar billede pstidsen Novice
18. februar 2011 - 13:39 #7
Ja så er der vel ikke garanti på mere??...

Du har nogle valgmuligheder:

1. Hvis du selv kan - eller kender en som kan - åbne computeren kan det være I kan finde noget der er galt.

2. Hvis punkt 1 ikke kan lade sig gøre, kan du sende den til et reparationsfirma. De tager omkring 500 kroner bare for at åbne den. Hvis de så finder ud af at det måske er bundkortet (eller noget andet som ikke kan betale sig at lave) så er de 500 spildt og du skal have en ny pc. Hvis det kan betale sig at lave den koster det nok 700-1000 kroner i alt og så virker den forhåbentligt igen.

Jeg ved ikke hvad en tilsvarende pc står til i dag, men hvis man kan få en ligeså god maskine for 2500, ville jeg gøre det.

Men valget er dit.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2011 - 13:43 #8
tak...jeg må prøve mig lidt frem...
Avatar billede pstidsen Novice
18. februar 2011 - 13:45 #9
Det var så lidt, vend gerne tilbage med en evt. løsning.
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2011 - 14:45 #11
Hallo hallo?