Avatar billede b.a.s. Nybegynder
29. juli 2001 - 18:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

OPstarts problem

Jeg har et ret irreterende problem...
Hver gang jeg skal starte min comp. skal jeg hive alle ledninger ud (undteagen strøm), starte, vente på \"bip\", slukke, sætte ledninger i, før jeg kan starte den. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. juli 2001 - 19:13 #1
lyder lidt som graffikkorts problemer, prøv at opdatere med de nyeste drivere
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 19:15 #2
Den fejl lyder lidt speciel, du skal nok fortælle lidt mere om hvad din comp. består af!
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. juli 2001 - 19:18 #3
f.eks hvilke graffikkort det er du har
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
29. juli 2001 - 19:28 #4
Geforce 2 MX (asus 7100) med nyeste driver!
Via apollo pro 133 bundkort
533 celeron
TT801 lydkort
\"Mycom kabinet og strømforsyning\"
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 19:29 #5
Prøv og hente 4in1 viadrivere
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 19:34 #6
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
29. juli 2001 - 21:45 #7
Jeg bruger altså 12.41 lige nu!
Og sjovt nok ødelagde de sidste nye 4in1 drivere windows så jeg skulle defragmentere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 21:52 #8
Dårligt råd han gav dig, lyt ikke mere til ham, føj ;o)

Det er jo ikke fordi jeg vil ødelægge noget for nogen!

Sig mig lige, hvor længe har din pc opført sig sådan?
Avatar billede pyroz Nybegynder
29. juli 2001 - 22:47 #9
Hvad sker når du bare prøver at tænde den uden denne \"teknik\"?
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
30. juli 2001 - 18:20 #10
Den har gjort det i snart 6 måneder.
Første gang kunne jeg starte den efter andet forsøg (tænde, slukke, tænde), så gik der et styl tid så begyndte den igen. Men denne gang hjalp det ikke at tænde, slukke, tænde. Der fik jeg et råd (hive alle ledninger ud) og det virkede så.
På det tidspunk gjorde den det kun hvis man ikke havde lukket korrekt ned. Nu gør den det bare hele tiden. Kan det måske være bundkortet? For heldigvis skifter jeg det ud snart (Chaintech 60ja3).
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
30. juli 2001 - 18:22 #11
Forresten \"sker\" der ingen ting når jeg gør det med ledningerne sat i. Hvis du kigger ind i kabinettet lyser de to yderste lysdioder rødt (Der sidder fire på stribe).
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 18:24 #12
Jeg mindes fra et andet spm. at alle 4 skal lyse grønt, kan du læse noget om det i en manual til mobo?
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
30. juli 2001 - 18:50 #13
nope.
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
30. juli 2001 - 18:51 #14
Men jeg hved at efter et stykke tid (når den starter op) lyser de alle grønt. (dog ikke når den ikke vil starte)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 19:23 #15
Har du prøvet med en anden power supply, det kunne godt være en elektrolyt der ikke mere har fuld kapacitet. Der sidder jo nogle stykker i den.
Som gammel tv-rep. var jeg tit ude for at de mistede kapaciteten og alt efter hvor de sad kunne de lave mærkelige fejl. Strømforsyninger i TV kører efter samme princip som i PC, det er en såkaldt switchet power mode.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 13:12 #16
tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes