Avatar billede sabumnim Novice
16. februar 2011 - 12:21 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Google søge resultater, med links

Hej alle,

Hvis jeg har et google søge resultat, så vil den tage noget tekst fra DESCRIPTION i meta men samtidigt kommer der også nogle specifikt udvalgte links på dette resultat fra menuen?

Hvordan kan det lade sig gøre og skal det på en eller anden måde kodes op eller er det noget man betaler Google for?

Se skærmdump her:
http://kronborgfys.dk/linksUnder.jpg

//Carsten
Avatar billede magic-mouse Novice
16. februar 2011 - 12:31 #1
Copy fra Google Webmaster tools.

Webstedslinks
Webstedslinks er links til de indre sider af et websted. Det er ikke alle websteder, der har webstedslinks. Google genererer disse links automatisk, men du kan fjerne uønskede webstedslinks.
www.eksempel.com/ - 10k - Cachelagret - Lignende sider
Webstedslinks

Nyheder
Spil
Personer og steder
Om os
Seneste tilføjelser
Musik
Fotografering
Film
Flere resultater fra example.com
Google har endnu ikke genereret webstedslinks til dit websted. Webstedslinks er fuldstændig automatiserede, og vi viser dem kun, hvis vi mener, de vil være nyttige for brugeren. Hvis dit websteds opbygning ikke gør det muligt for vores algoritmer at finde gode webstedslinks, eller hvis vi ikke mener, at webstedslinkene er relevante i forhold til brugerens forespørgsel, viser vi dem ikke. Vi arbejder dog konstant på at forbedre den måde, hvorpå vi finder og viser webstedslinks.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. februar 2011 - 12:32 #2
Det er noget Google gør for specielt udvalgte hjemmesider, der vises som topsøge ord for et givent søgeord.

Her er lidt om dem:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=47334

Blandt best practise.

Du kan altså ikke gøre noget for at få de links idag. Men du kan følge best practise for at få chancen for at Google vil lave sådanne links til din hjemmeside.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. februar 2011 - 14:11 #3
Det er sådan at de "underlinks" er noget googles søgemaskine selv generer, hvis man har sat sin side tilstrækkeligt godt op og får nok omtale.

Et eksempel er to relativt nye sider, der begge har et søgeresultat på google:
http://www.google.dk/search?q=irmatorvet
http://www.google.dk/search?q=nemlig.com

nemlig har arbejdet en del med SEO og derfor laver googles søgemaskine de links af sig selv.
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=47334
Avatar billede sabumnim Novice
16. februar 2011 - 14:22 #4
Hej

Tak for svaret til både Magic-mouse og heinzdmx, jeg kigger videre på de links der er givet her.Har tildelt jer begge nogle point.

//Carsten