Avatar billede gudher Nybegynder
16. februar 2011 - 12:02 Der er 4 kommentarer

Dots i graf (form og farve)

Hej

Hvordan laver man et diagram kun bestående af prikker (ikke trekanter, firkanter, X'er osv..) Og kun i 2 farver (f.eks. grøn og blå) som man selv vælger - hvilke data der skal hvilken farve?

Det er i et "scatter" diagram

På forhånd tak!
Avatar billede natkatten Mester
16. februar 2011 - 13:22 #1
Excel 2003, 2007 eller 2010?

Jeg sidder selv med 2007 i dansk version og kan vælge cirkler (røde eller blå) under "Formater dataserie" -> "Indstillinger for mærke" -> "Indbygget" (vælg mellem forskellige typer herunder en cirkelformet)
Avatar billede natkatten Mester
16. februar 2011 - 13:25 #2
NB: Kan også vælge farver, sådan at mærkerne bliver f.eks. blå og grønne
Avatar billede gudher Nybegynder
21. februar 2011 - 15:40 #3
Hej igen..

Jeg fandt selv ud af det samme lidt senere..

Havde dog håbet at man kunne oprette en graf kun med prikker! Det ser sgu noget pænere - og det tager langt tid at lave det om manuelt..

Nå, men smid et svar for ulejligheden..

:)
Avatar billede natkatten Mester
21. februar 2011 - 16:41 #4
Et svar her ..