Avatar billede Nepoznata Nybegynder
14. februar 2011 - 20:27 Der er 7 kommentarer

CPU 100%

Jeg er ikke den store PC ekspert, derfor må I meget gerne sende jeres spørgsmål til mig, hvis jeg har undladt noget.

Min bærbar:

Lenovo
2.20 GHz
Win 7

Jeg har nu bladret rundt i tråde med samme problem, men der er intet der hjælper hos mig. Ligeså snart, at jeg tænder for wmp, er computeren næsten umulig at arbejde med.

Er der nogen der assistere mig yderligere?

Skal jeg afinstallere wmp, for derefter at geninstallere det?

Kan der være en virus og hvis dette er tilfældet, så har den gemt sig, da jeg har antivirus(avg), malawarebyte, spyware.

Jeg vil ikke have at min computer dør og sætter derfor meget pris på al den hjælp, som I kan komme med.
15. februar 2011 - 06:31 #1
Velkommen til E. ...

Selvom du HAR gennemført det så alligevel ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

PS: Har du instaleret "alternative" Codex pakker ?
Avatar billede Nepoznata Nybegynder
15. februar 2011 - 16:41 #2
Jeg takker for velkomsten og hjælpen.

Der er blevet installeret CCleaner, som har fortaget en oprydning.
Jeg har desuden slettet min elskede, dog tilpas store afspilnings liste på wmp, hvis nu dette skulle gøre en forskel.
Jeg har derefter installeret dette hijackthis program, som har oprettet en logfil og denne kan du se herunder:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 16:23:06, on 15-02-2011
Platform: Windows 7  (WinNT 6.00.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16722)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Software Informer\softinfo.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Mobile Broadband\Bin\mcserver.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Windows\system32\cmd.exe
C:\Windows\system32\conhost.exe
C:\Program Files\Mobile Broadband\Bin\dbus-daemon.exe
C:\Program Files\Mobile Broadband\Bin\db_daemon.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
D:\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.conduit.com?SearchSource=10&ctid=CT2269050
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeAAMUpdater-1.0] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Software Informer] "C:\Program Files\Software Informer\softinfo.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: MCtlSvc.lnk = C:\Program Files\Mobile Broadband\Bin\mcserver.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Free YouTube to Mp3 Converter - C:\Users\Aida Kokanovic\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\youtubetomp3.htm
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (avgfws9) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgfws9.exe
O23 - Service: AVG9IDSAgent (AVGIDSAgent) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: MySql - Unknown owner - C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
O23 - Service: TeamViewer 6 (TeamViewer6) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 6892 bytes

-----------------------------------------------------------------

Som du kan se, ved jeg ikke hvordan jeg sender dette som et link.

Jeg skal desuden melde, at der fortsat er problemer med wmp og en overbelastet CPU.

jeg ved, at der er en stor mulighed for at jeg gør mig selv til grin, men hvad er codex pakker?
15. februar 2011 - 16:49 #3
... og kørsel + log fra MalwareBytes programmet ?
15. februar 2011 - 16:51 #4
15. februar 2011 - 16:52 #5
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Nepoznata Nybegynder
15. februar 2011 - 18:26 #6
Det giver mening og det er hermed forstået.

Malware log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 5745

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2011-02-12 (06-48-45).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Objekter skannet: 170924
Tid gået: 5 minut(ter), 19 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
d:\BACKUP\skrivebord\free software click here.lnk (Rogue.Link) -> Quarantined and deleted successfully.

En anden scanning er blevet kørt, med log fil:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 5745

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2011-02-15 (18-19-53).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 292261
Tid gået: 1 time(e), 4 minut(ter), 59 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Jeg har ikke installeret noget codex selv, hvis ikke det er noget der har fulgt med.
15. februar 2011 - 18:37 #7
Du bør opdatere MalwareBytes - med - tja - fanen [Opdatér] - og en ny komplet fuld kørsel...

---

Afinstall
* [uTorrent]

http://www.spywarefri.dk/artikel/farerne-ved-fildeling/

---

Hvis du 'absolut' vil bruge AVG som sikkerhedsprogram, så er der en nyere version ude nu...