Avatar billede blacks Mester
14. februar 2011 - 12:49 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

IP kamera som skal kunne tilgåes ude fra

Hjælp, Har købt to IP kameraer som har fået hver deres IP på nettet, og hver deres HTTP port henholdsvis port 82 og 83. Mener også at have åbnet de korrekte steder i Routeren, men hvordan f. fanger jeg dem ude fra? Har fast IP så jeg var så naiv at tro det bare var at skrive xx.xxx.xxx.xx:83 selvfølgelig med den faste IP i steder for xxx, men det virker ikke.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. februar 2011 - 12:56 #1
Bruger du bare din browser til at fange dem med?

Hvad er det for nogle kamera? Ofte skal der et tilhørende software med til at fange kameraene. Hvad er det for nogle kamera?
Avatar billede blacks Mester
14. februar 2011 - 13:19 #2
Det er Trendnet TV-IP121W Og de kan tilgåes direkte fra browseren eller/og via det tilhørende software.
Avatar billede jano59 Nybegynder
14. februar 2011 - 14:04 #3
Du skal formenligt åbne op for disse porte i din Router/Firewall og evt. bruge noget port forwarding.
Men det er meget afhængigt af din router/firewall hvilke muligheder der er.

F.eks. har de to IP cams, formenligt en intern nattet adr. som du skal forwarde portene til.
Avatar billede jano59 Nybegynder
14. februar 2011 - 14:06 #4
Så din ydre IP er ikke det samme som din "indre" IP, på indersiden af din router vil der nok være nogle adr. ala 192.168.x.x disse adr. er uddelt af en DHCP server i din router.
Så hvert IP Cam har nok sin egen interne IP adr.
Avatar billede Nereos Nybegynder
14. februar 2011 - 14:09 #5
Som der bliver nævt skal du bruge Port Forwarding for at sende trafikken videre fra port 83 ude fra ind til port 83 til IP adressen på dit kamera.
Avatar billede blacks Mester
14. februar 2011 - 14:13 #6
Der er åbnet for både port 82 og 83 på de to interne IP nr. som kameraerne har. Og det er min ydre IP jeg forsøger at sætte :82 eller :83 bagefter for at komme til kameraet, som kan direkte tilgåes via browseren.
Avatar billede jano59 Nybegynder
14. februar 2011 - 14:16 #7
Det er et stykke af vejen men du behøver nok også en portforward.

F.eks. alt som sendes til port 82 skal sendes videre til den interne adr. 192.168.0.11 som kunne være camera1 adr.
Avatar billede jano59 Nybegynder
14. februar 2011 - 14:18 #8
Ps. det er ikke altid muligt at teste sin egen "yder" adr. inde fra sit egen net.

Virker det hvis du bruger de interne IP adr. i en browser inden fra dit eget netværk?

kunne være:
http://192.168.1.11:82
Avatar billede blacks Mester
14. februar 2011 - 14:24 #9
Jeg har sat portforward til henholdsvis de to IP adresser med hver deres port. og ja det virker med de de interne IP adresser i en browser inden for eget netværk. Så det du mener er jeg skal gå en tur i byen og se om det virker?
Avatar billede jano59 Nybegynder
14. februar 2011 - 14:27 #10
Det lyder sådan, eller send en mail til mig så tester jeg det da ;-)
Avatar billede blacks Mester
14. februar 2011 - 14:42 #11
Har lige haft en ude i byen til at forsøge, og det er ikke muligt at komme igenne.

Har under single port forwarding, sat 82 i både extern og intern port med protocol begge, to IP også det IP nr. som kameraet der er sat til port 82 har og flueben i enabled.

Der næste en linje med 83 og det andet IP nr.

For at fange kameraet her i huset taster jeg kameraets IP:82 eller IP:83 så ser jeg hvad der er på kameraet direkte i explorer.

Og det kan ikke være en firewall der spære, da jeg fint kan tilgå netværket udefra til en pc via fjernskrivebord. Denne pc har fast IP og port 80 står til forwarding til dens IP.
Avatar billede jano59 Nybegynder
14. februar 2011 - 15:00 #12
Hvilken router har du?

Det lyder som om du gør det rigtige, så der er måske et flue ben et eller andet sted.

Der er ikke noget i de to cams som kan forhindre tilgang fra andre net eller sådan noget?
Avatar billede blacks Mester
14. februar 2011 - 15:11 #13
Det er en Linksys 320N, og netop denne type kamera er specielt egnet til tilgang fra internettet, (iflg. producenten)
Avatar billede jano59 Nybegynder
14. februar 2011 - 15:27 #14
OK, kigger lidt på om jeg kan finde noget på denne router som kan drille dig.

En anden ting du kunne prøve er at sætte helt andre porte til de to Cams.

Fandt et sted på nettet som anbefaler at bruge porte mellem 32768 og 65535 til IP cams.
Bruger dog selv 8001+8002.

Hvis du kan ændre porte på de to cams er det måske værd et forsøg, husk dog at rette port forward m.m.
Avatar billede blacks Mester
14. februar 2011 - 15:39 #15
Det var port mellem 32768 og 65535 der gør trikket, det virker bare Takker.
Avatar billede jano59 Nybegynder
14. februar 2011 - 18:57 #16
Så giv mig lige lidt point ;-)

På forhånd tak
Avatar billede blacks Mester
14. februar 2011 - 21:30 #17
Beklager havde sat flueben i godkend svar, men glemte lige at trykke på knappen godkend svar. Håber du tilgiver !!!