Avatar billede lottefixfax Nybegynder
13. februar 2011 - 10:28 Der er 8 kommentarer

SDkort bliver ikke aflæst i Windows 7

Mit SDkort (2 GB ,mrk. Dane-Elec) fra digitalkamera virkede perfekt ang. at overføre fotos direkte til Vista,en HP notebook. Har fået ny notebook HP, Windows 7, 64 bits. Jeg har af HP fået at vide, at når en laptop har 5-i-en kortlæser accepterer den ikke nødvendigvis alle slags SDkort. At derfor vil Automatisk Indspilning ikke reagere på mine indstillinger deri
Hvordan får jeg nemt og billigt overført mine fotos? Jeg skal bruge fotos fra digitalkamera meget ofte.
13. februar 2011 - 10:41 #1
Velkommen til E. ...

Men kan kortet 'ses' i Stifinder ?

Eller hvad mener du her ?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 10:43 #2
køb en card reader der kan læse alle kort

man tager kortet ud af kameraet og sætter det i card readeren og i usb

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qt=All&nf=specifictaxonomy%3a%5eTilbeh%c3%b8r%7c3%2fKortl%c3%a6ser%7c215%24&sp=all

de findes utrolig mange typer
de kan købes i div forretninger
bl.a

http://www.bingofoto.dk/
Avatar billede KHHP Juniormester
13. februar 2011 - 11:00 #3
Bare en tanke.
Til de fleste kameraer i dag medfølger der et USB-kabel du kan koble i kameraet og så i computerens USB-port. Hvis du har et sådant kabel, skulle det virke. Hvis det ikke gør, så prøv at installere evt. medfølgende programmer til kameraet på computeren
Avatar billede lottefixfax Nybegynder
13. februar 2011 - 13:21 #4
Hej Karise, tak for velkomst:-)
Hvad mener du med at om kortet kan "ses"
Der er nul reaktion når SDkortet sættes i, heller ikke selvom Auto indstillinger er sat korrekt og gemt.
Deri problemet, har siden jeg skrev her fundet masser af brugere med samme problem. Men løsningerne, de mangler.
Selv ikke i HPs download, Driver til Realtek-kortlæser, virker det. Den markerer Windows XP selvom programmet netop skulle virke til næsten alt. Men nej, ikke til Win 7 og 64 selvom der står at det skulle det kunne. (Realtek, sp 47983). Jeg får meddelelsen inkompatibel.
13. februar 2011 - 13:43 #5
Se i DISKHÅNDTERINGEN når SD kortet er isat.
Kan det ses der ?

PS: ... er det et "HiSpeed" SD kort ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede lottefixfax Nybegynder
13. februar 2011 - 14:17 #6
Karise. Forresten, foruden der stod Windows XP, stod der også 32 bit.
13. februar 2011 - 14:23 #7
... det har ingen betydning her ...

Jeg fik fornylig nyt digital kamera (Canon IXUS), incl. et HiSpeed Kort. Ingen (heller ikke indbyggede i 2 x bærbar) af mine kortlæserer kunne 'ordentlig' se kortet indtil jeg skaffede (=købt) en HiSpeed Kortlæser... Bare det jeg har i tankerne ...
Avatar billede lottefixfax Nybegynder
01. marts 2011 - 14:16 #8
Det endte med at jeg måtte købe en kortlæser/card reader af mærket Hama, USB 2.0 "6-i-en".
Bagefter fik jeg mail fra HP at de mener at problemet kan løses med en reparation (3 supportere har jeg korresponderet med om problemet inden da og nr. 3 mener altså at den skal repareres fordi den bør kunne læse SDkort uden problem siger de nu). Da computeren er spritny og under garanti sender jeg den derfor snart afsted til reparation.