Avatar billede vestervang58 Nybegynder
12. februar 2011 - 07:13 Der er 1 kommentar

Opkobling til internet via kabel

Hej
Næste uge rejser jeg til Berlin. Hotellet jeg skal bo på tilbyder kun opkobling til nettet via kabel. Jeg bruger Windows 7. Er der nogen indstillinger jeg skal foretage for at komme på nettet eller kan jeg bare sætte netværkskablet i og så kører det?

VH Jens
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
12. februar 2011 - 08:34 #1
Hej Jens.
Det er i virkeligheden dit hotel der bestemmer det, men som udgangspunkt så må man gå ud fra at du sætter stikket i og så er du online. Har de fundet på anden opsætning har de stadig lavet det nemt for kunden må man tro.

Du kan evt. lige kontrollere at tcp/ip er sat til automatisk at modtage IP adresse & DNS server eller om den er ændret.

Du ser det i egenskaber for TCP/IPv4 protokollen inde under egenskaberne for netværkskortet(LAN forbindelsen). Hvis du ikke ved hvor du præcist finder dette så skriv lige igen så skal jeg guide.

Kender du hotellet allerede nu, så fortæller deres website måske også om dette her? Hvis nu alt er galt med deres system og du af uvisse årsager ikke kan komme på så er Berlin fyldt med hotspots så du skal nok kunne komme online :o)
Du kan finde nød-internet på denne her side http://hotspot.portel.de/hotspot_portel/index.htm
Bare vælg Berlin og kostenfreie så er der formentlig et der er lige i nærheden af dig.

Et par enkelte ting der er værd at vide hvis noget driller er hvordan du kan lade win7 fejlsøge din forbindelse. I dit 'Netværks- & delingscenter' kan du se status mellem pc & router og router & internet. Er der røde krydser eller gule advarselstrekanter så tryk på dem. Win7 vil så forsøge at reparere forbindelsen. Du kan også højreklikke på dit netværksikon nede ved uret i nederste højre hjørne af skærmen. Der kan du trykke 'Foretag fejlfinding...' som også ofte kan hjælpe.

God tur,
Mvh Michael